یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۸۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ساعت ۰:۳۵
در گفت و گو با عصر اترک عنوان شد:

۶۰ تقاضای بوم گردی در خراسان شمالی در مسیر اخذ مجوز/استقبال گرم گردشگران از اقامتگاه های بوم گردی استان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که طرح بوم گردی خراسان شمالی با استقبال ساکنان محلی استان روبرو شده است، گفت: در حال حاضر در استان 60 نفر متقاضی اخذ مجوز بوم گردی شده اند که پرونده های آنان در دست بررسی است.
60 تقاضای بوم گردی در خراسان شمالی در مسیر اخذ مجوز/استقبال گرم گردشگران از اقامتگاه های بوم گردی استان,

مینا هاشمی مرغزار، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک، اظهار کرد: برای اجرای طرح بوم گردی در استان، بخش نامه ای به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ارسال شد مبنی بر اینکه روستاهای هدف گردشگری و مناطق نمونه گردشگری استان مناطق هدف این طرح باشند.

هاشمی مرغزار تصریح کرد: این اداره کل با رایزنی هایی که انجام داد مسئولان مرکزی را قانع کرد که خراسان شمالی استانی نیست که محدود به این محدودیت ها شود که سرانجام مجوز اجرای طرح بوم گردی برای تمامی روستاهای استان اخذ شد.

وی عنوان کرد: در همین راستا، این اداره کل برای اجرای این طرح، با استانداری، شوراها و دهیاران و مدیر کل صندوق کارآفرینی امید استان همچنین با مدیران دفاتر آژانس کشور گفت و گو و رایزنی کرد تا آنان را برای اجرای این طرح به پای کار آورد که آنان نیز از اجرا و همکاری با این طرح استقبال کردند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح الزاماتی از جمله آب، برق، گاز همچنین بنای اقامتی در سطح روستا نیاز است که اغلب روستاهای خراسان شمالی از این امکانات برخوردار هستند، اعلام کرد: اجرای این طرح با استقبال روستاییان روبرو شد و در همین راستا، تاکنون 60 تقاضا از سوی ساکنان محلی استان مبنی بر اخذ مجوز اقامتگاه بوم گردی به این اداره کل ارسال شده که برای شش پرونده مجوز نهایی صادر شده و برای مابقی نیز موافقت اولیه اخذ شده است که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری مجوز نهایی برای آنها صادر شود.

هاشمی مرغزار خاطر نشان کرد: شش مجوز برای روستاهای روئین، اسفیدان، گز و دویدوخ صادر شده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای اعطای تسهیلات به اجرای طرح بوم گردی میان سازمان مرکزی میراث فرهنگی و گردشگری و صندوق کارآفرینی امید کشور تفاهم نامه ای منعقد شده است، گفت: با توجه به این تفاهم نامه منعقد شده تاکنون 400 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ارزان قیمت به متقاضیان اجرای این طرح در استان اعطا شده است.

با این وجود، وی تصریح کرد: تامین وثیقه و معرفی کارمند رسمی به عنوان ضامن روند اعطای تسهیلات به متقاضیان روستایی برای اجرای این طرح را کند کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی همچنین افزود: اخذ استعلامات از ادارات ذی ربط نیز روند اعطای تسهیلات را کند کرده است.

در عین حال، وی به دعوت از مدیران دفاتر آژانس های گردشگری کشور به استان و آشنایی آنان با جاذبه های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: این آشنایی موجب شده است که خراسان شمالی در فهرست بسته گردشگری این دفاتر آژانس های کشوری قرار گیرد.

وی همچنین عنوان کرد: این اقدام موجب شده است که بازدید از جاذبه های گردشگری استان هدف گردشگران داخل کشوری و خارجی شود.

هاشمی مرغزار افزود: بازدید از خراسان شمالی با استقبال گرم گردشگران داخل کشوری روبرو شده است.

در عین حال، در خاتمه یادآور شد: هم اکنون برندسازی برای استان حلقه مفقوده گردشگری استان است که درصدد هستیم با برگزاری کارگاهی بتوانیم با همکاری فرهیختگان و نخبگان استان عنوان و رنگ برندی برای خراسان شمالی انتخاب کنیم تا استان، با عنوان انتخاب شده به تمامی علاقمندان به گردشگری معرفی شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: برگزاری این کارگاه در سال جاری به تامین اعتبار نیاز دارد که امیدوار هستیم این اعتبار در سال جاری به استان برای این برنامه اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک