یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۸۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ساعت ۲:۲۹
رئیس شورای شهر بجنورد اعلام کرد:

درخواست بازشماری آرای انتخابات شورای شهر بجنورد از هیات نظارت مرکزی/تهدید کارمندان نامزد شده در انتخابات شورای شهر بجنورد

رئیس شورای شهر بجنورد از ارسال شکایت نامزدهای معترض پنجمین دوره انتخابات شورای شهر بجنورد به شورای هیات نظارت مرکزی مبنی بر بازشماری آرا خبر داد.
 درخواست بازشماری آرای انتخابات شورای شهر بجنورد از هیات نظارت مرکزی/تهدید کارمندان نامزد شده در انتخابات شورای شهر بجنورد,

حسین پیلتن، رئیس شورای شهر بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، که خود از معترضان به نحوه برگزاری این دوره از انتخابات شورای شهر بجنورد بوده است، با بیان اینکه شورای شهر بجنورد در پنجمین دوره از انتخاباتش یکی از بدترین و بی نظم ترین انتخابات را تجربه کرد و پشت سر گذاشت، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات تخلفاتی رخ داد که بسیاری از نامزدهای این دوره از انتخابات شورای شهر بجنورد به نحوه برگزاری آن اعتراض کردند و شکایت داشته اند.

پیلتن برگزاری با تاخیر انتخابات در برخی از شعب، توقف رای گیری چند ساعته در برخی از شعب، دخالت منشیان سر صندوق بر آرای مردم، پلمپ نبودن صندوق ها را از جمله این تخلفات در این دوره از انتخابات شورای شهر بجنورد برشمرد و گفت: نامزدهای معترض ابتدا شکایت خود را به هیات نظارت شهرستان بجنورد ارسال کردند که این هیات نظارت مبتنی بر مستندات ارائه شده به صورت تلویحی این تخلفات را تایید کرد.

وی افزود: تایید هیات نظارت شهرستان به هیات نظارت استان نیز ارسال شد که هیات نظارت استان نیز به صورت تلویحی این تخلفات را پذیرفت اما پس از آن اعلام کرد که نتیجه همان است که اعلام شده است و پرونده شکایت این دوره از انتخابات نیز بسته شده است.

وی با تصریح بر این مطلب که ماده 59 قانون می گوید که تایید انتخابات در هیات نظارت استان نافی رسیدگی هیات نظارت مرکزی نمی شود، اعلام کرد: 45 نامزد معترض این دوره از انتخابات شورای شهر بجنورد شکایت نامه خود را تنظیم و برای شورای هیات نظارت مرکزی وزارت کشور ارسال کرده اند که هم اکنون در دست بررسی است.

رئیس شورای شهر بجنورد افزود: در این شکایت معترضان خواستار بازشماری آرا شده اند.

وی همچنین عنوان کرد: این شاکیان شکایتی را به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم حضور دو نماینده شهرستان بجنورد در مجلس در روز برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه را ارسال کردند تا موضوع پیگیری شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این معترضان درخواستی را نیز به معاون حقوقی مجلس ارسال کرده اند تا موضوع تخلفات صورت گرفته در این دوره از انتخابات شورای شهر بجنورد را پیگیری کنند.

پیلتن در خاتمه، یادآور شد: برخی از نامزدهای معترض این دوره از انتخابات شورای شهر بجنورد با توجه به اینکه کارمند بوده اند به علت اینکه در صورت امضا پای شکایت نامه به اخراج تهدید شده اند، نتوانستند پای شکایت نامه را امضا کنند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک