یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۸۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ساعت ۰:۲۵
در گفت و گو با عصر اترک مطرح شد:

پاسکاری اجرای طرح سمت توسعه روستای قصر قجر میان ادارات/ قصر قجر زلزله زده پا در هوا مانده است

یکی از اهالی روستای قصر قجر از توابع شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه تصویب الحاق طرح سمت توسعه، ساخت و ساز خانه های جدید روستای قصر قجر به طرح هادی روستا نیازمند است، از پاسکاری تصویب اجرای این طرح میان ادارات جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن استان انتقاد و گلایه کرد.
پاسکاری اجرای طرح سمت توسعه روستای قصر قجر میان ادارات/ قصر قجر زلزله زده پا در هوا مانده است,

قلی پور، از اهالی روستای قصر قجر از توابع شهرستان بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: پس از واقعه زلزله 5.7 ریشتری 23 اردیبهشت ماه امسال در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان، بسیاری از خانه های کلنگی و تازه ساخت این روستا نیز تخریب و غیر قابل سکونت شدند.

وی افزود: پس از این واقعه، دهیار این روستا، پیگیر حل مشکلات زلزله زدگان شد و اهالی روستا نیز از بنده خواستند که پیگیر اخذ مجوز ادارات ذی ربط برای ساخت و ساز خانه های جدید روستا شوم.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که قبل از وقوع زلزله، در بافت قدیم روستا هر یک تا سه و حتی تا پنج خانواده این روستا در یک خانه زندگی می کردند، افزود: پس از وقوع زلزله بسیاری از این خانه ها تخریب و غیر قابل سکونت شدند.

قلی پور افزود: پس از این زلزله هر یک از خانواده های ساکن در این خانه های تخریب شده که هم اکنون بی سر پناه هستند، می خواهند خانه ای جدید و مستقل برای خود بسازند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر روستای قصر قجر 240 خانوار دارد، بافت قدیم روستا فقط ظرفیت پذیرش ساخت 120 خانه جدید را دارد و مابقی خانواده های این روستا باید در خارج از این بافت قدیم خانه بسازند و این در حالی است که انجام هر نوع ساخت و ساز جدید به صدور مصوبه الحاق اجرای طرح سمت توسعه به طرح هادی این روستا نیاز دارد.

افزون بر این، وی خاطر نشان کرد: شماری از اهالی این روستا طی سال های 75 تا 80 بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و فقط با اخذ مجوز از بنیاد مسکن خانه هایی را در باغات خود در پیرامون این روستا ساختند که تعدادی از این خانه ها در زلزله 23 اردیبهشت ماه تخریب شدند، حال نوسازی این خانه های تخریبی نیز به مصوبه اجرای طرح سمت توسعه روستا نیاز دارد.

   قلی پور در ادامه با یادآوری این مطلب که از گذشته تاکنون برای روستای قصر قجر الحاق اجرای طرح سمت توسعه به طرح هادی این روستا مصوب نشده و مردم این روستا سال ها است که منتظر تصویب و الحاق این طرح بوده اند، عنوان کرد: پس از وقوع این زلزله، برای اخذ مجوز این طرح یاد شده اقدام کردم که طی یک ماه و اندی فقط میان ادارات جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن شهرستان بجنورد و استان پاسکاری شده ام.

وی در این باره عنوان کرد: برای اخذ مصوبه اجرای طرح سمت توسعه روستای قصر قجر به بنیاد مسکن شهرستان بجنورد مراجعه کردم و آنان گفتند که باید از روستا نقشه برداری ها انجام شود که اهالی روستا مجبور شدند تا برای انجام این نقشه برداری ها از جیب خود هزینه ها را بپردازند.

وی افزود: نقشه ها به بنیاد مسکن شهرستان بجنورد تحویل شد و بنیاد مسکن گفت نقشه ها را به جهاد کشاورزی تحویل دهید تا آنان تاییدیه تبصره یک را صادر کنند، هنگامیکه به جهاد کشاورزی مراجعه کردم، جهاد کشاورزی گفت باید از بنیاد مسکن نامه ضرورت را بیاورید.

قلی پور گفت: برای اخذ نامه ضرورت به بنیاد مسکن مراجعه کردم، بنیاد مسکن گفت هیچ نامه دیگری را برای جهاد صادر نخواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه از پاسکاری میان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن به نتیجه ای نرسیدم، چهارشنبه هفته گذشته به فرمانداری بجنورد رفتم تا آنان پیگیر حل این مشکل شوند که مسئول دفتر فرماندار بجنورد نیز اجازه دیدار با فرماندار را به من نداد و من به دفتر معاون فرماندار رفتم و او با جهاد کشاورزی تماس گرفت و خواستار رسیدگی آنان به این موضوع شد.

قلی پور همچنین خاطر نشان کرد: برای حل این موضوع حتی به استانداری نیز مراجعه کردم اما از سوی دفتر امور روستایی و دفتر عمرانی استانداری نیز به هیچ نتیجه ای نرسیدم.

وی با طرح این سوال که آیا چادر محل زندگی می شود! عنوان کرد: آن تعداد از اهالی روستا که خانه های خود را بر اثر زلزله از دست داده اند، هم اکنون در کنار دام هایشان در دامداری هایشان زندگی می کنند و شب ها را در سرما به سر می برند.

وی گفت: در حال حاضر اهالی روستا قصر قجر پا در هوا مانده اند که برای احداث خانه های جدید برای خود چه کنند؟

وی تصریح کرد: بیش از یک ماه است که روستای قصر قجر برای اخذ مصوبه الحاق طرح سمت توسعه به طرح هادی روستا میان ادارات پاسخگو پاسکاری می شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک