یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۸۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ساعت ۰:۳۰
مدیر کل بازرسی استانداری خراسان شمالی تشریح کرد:

تصمیمات جدید برای خانه دار شدن ۱۰۸ عضو مسکن مهر اتحاد شیروان

مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی تصمیمات جدید برای حل مشکل شرکت تعاونی مسکن مهر اتحاد شیروان و خانه دار شدن 108 عضوش را تشریح کرد.
تصمیمات جدید برای خانه دار شدن 108 عضو مسکن مهر اتحاد شیروان,

مهدی کرامتی، مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره علت تجمع برخی از اعضای شرکت تعاونی مسکن مهر اتحاد شیروان در هفته گذشته در مقابل درب استانداری اظهار کرد: 10 سال قبل، شرکت تعاونی مسکن مهر اتحاد شیروان فعالیت خود را با 108 عضو به منظور احداث مسکن مهر در قالب عقد تفاهم نامه سه جانبه ای میان سازمان مسکن و شهرسازی وقت، بانک مسکن استان و انبوه ساز آغاز کرد.
کرامتی عنوان کرد: هنگامی که بازار با افزایش قیمت ها مواجه شد و قیمت هزینه های تمام شده احداث مسکن های مهر نیز افزایش یافت بنابراین، انبوه ساز این پروژه 108 واحدی نیز از ادامه کار انصرف داد و طی تشریفاتی از سوی نهاد مسکن و شهرسازی وقت این انبوه ساز خلع ید شد.
وی افزود: با توجه به اینکه انبوه ساز این شرکت خلع شد، نهاد مسکن و شهرسازی وقت به منظور حل مشکل و ادامه فرآیند احداث این پروژه 108 واحدی، یک تفاهم نامه سه جانبه میان شرکت تعاونی مسکن مهر اتحاد شیروان، بانک مسکن و سازمان مسکن و شهرسازی وقت استان منعقد شد.
وی در ادامه عنوان کرد: هیات موسس شرکت تعاونی مسکن مهر اتحاد شیروان نیز از محل آورده اعضایش پروژه را تا حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه داد اما به علت عدم تعریف کد تسهیلاتی برای این پروژه، ادامه اجرای این پروژه متوقف شد.
کرامتی در ادامه تصریح کرد: شرکت تعاونی مسکن مهر اتحاد شیروان به علت انقضای مهلت فعالیت خود می بایست فرآیند تمدید مجوز را پیگیری می کرد تا کد تسهیلاتی برای این شرکت تعاونی تعریف می شد.
وی افزود: در مدت دو ماهی که تمدید مجوز شرکت تعاونی مهر اتحاد شیروان در حال انجام بود نیز مصادف شد با اینکه وزارت راه و شهرسازی برای پروژه های جدید کد تسهیلاتی تعریف نمی کرد و اعضا می بایست به شرکت هایی که کد تسهیلاتی داشتند اما متقاضی نداشتند هدایت می شدند که با وجود پیگیری های انجام شده تا کنون این شرکت موفق به اخذ کد تسهیلاتی برای این پروژه نشدند.   
وی با یادآوری این مطلب که از مدت ها قبل راه کارهای مختلفی برای حل مشکل این شرکت بکار گرفته شده است، اعلام کرد: هفته گذشته استانداری راهکار جدیدی را به منظور رفع مشکل اعضای این شرکت تعاونی در دستور کار قرار داد.
مدیر کل بازرسی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای حل این مشکل، جلسه ای با حضور مدیران ادارات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی همچنین بانک مسکن استان برگزار شد، عنوان شد: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا شرایط واگذاری پروژه مسکن مهر اتحاد شیروان با 20 درصد پیشرفت فیزیکی به انبوه ساز انجام شود.
وی افزود: اعضای شرکت تعاونی مسکن مهر اتحاد شیروان به عنوان اعضای جدید شرکت تعاونی مسکن مهر قائم شیروان پذیرفته شوند زیرا شرکت تعاونی مسکن مهر قائم شیروان دارای کد تسهیلاتی است و اعضای قبلی آن از عضویت در این شرکت انصراف داده اند.
وی یادآور شد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز موافقت کرد تا جابجایی 108 اعضا از شرکت تعاونی مسکن مهر اتحاد شیروان به شرکت تعاونی مسکن مهر قائم شیروان را پیگیری کند.
مدیر کل بازرسی استانداری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان نیز موظف شد تا قرارداد سه جانبه را احیا کند و شرایط قانونی واگذاری های واحدها به اعضای جدید شرکت تعاونی مسکن مهر قائم شیروان را پیگیری کند.
وی همچنین گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا تسهیلات متمم بانک مسکن به اعضای جدید شرکت تعاونی مسکن مهر قائم شیروان به منظور احداث واحدهای مسکونی اختصاص داده شود.
کرامتی افزود: انبوه ساز شرکت تعاونی مهر قائم نیز پذیرفت تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی مسکن مهر اتحاد شیروان را به عنوان آورده اعضای جدیدش بپذیرد.
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک