یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۸۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ساعت ۲:۵۳
پایگاه خبری آشخانه گزارش می دهد

جاده مرگ همچنان بیشترین قربانی را می گیرد/جاده مرگ در خراسان شمالی در پیچ وعده ها

طی 2 ماه نخست سال جاری 40 نفر در جاده های استان خراسان شمالی جان خود را از دست داده اند که 11 نفر از این تعداد در محور بجنورد-گلستان موسوم به جاده مرگ، بوده است.
جاده مرگ همچنان بیشترین قربانی را می گیرد/جاده مرگ در خراسان شمالی در پیچ وعده ها,

به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری آشخانه، بر اساس آمار پلیس راه استان طی 2 ماه ابتدایی سال جاری 35 فقره تصادف فوتی در جاده های استان رخ داده است که بر اثر این تصادفات 40 نفر قربانی شده اند. در مدت مشابه سال گذشته 33 فقره تصادف فوتی رخ داده بود و 42 نفر بر اثر آن جانشان را از دست داده بودند و این حاکی از کاهش 5 درصدی قربانیان با وجود افزایش تصادفات مرگبار است. از طرفی نگاهی به آمار تصادفات جرحی نیز حاکی از کاهش 45 نفری مجروحان تصادفات جرحی با وجود افزایش 16 فقره ای تصادفات جرحی است. کارشناسان پلیس راه کاهش قربانیان و مجروحان  با وجود افزایش تصادفات را حاکی از اقدامات انجام شده از جمله افزایش ایمنی خودروها، کنترل بیشتر بر جاده ها، آشکارسازی نقاط حادثه خیز و رعایت بیشتر قانون از سوی رانندگان اعلام می کنند.

این موضوع از سویی دیگر حاکی از آن است که اگر این اقدامات  از جمله رفع شدن نقاط حادثه خیز و افزایش ایمنی خودروها تسریع شود ما هر روز بیشتر از گذشته شاهد کاهش  آمار کشته و مجروح شدن هموطنان‌مان از جمله سرپرستان خانوارها  در جاده ها خواهیم بود. مطابق برآورد انجام شده علاوه بر خسارت های معنوی بسیاری که در پی مرگ هر فرد به ویژه سرپرست خانوار به جامعه وارد می شود یک میلیارد و 200 میلیون ریال نیز خسارت مادی به جامعه وارد می شود و این یعنی دولتمردان اگر هزینه ای برای رفع نقاط حادثه خیز انجام دهند به نوعی سرمایه گذاری معنوی و مادی برای جامعه است.

مطابق آمار پلیس راه خراسان شمالی طی 2 ماه ابتدایی امسال در محور بجنورد-آشخانه 2 نفر فوت کرده اند و 26 نفر بر اثر تصادفات مجروح شده اند. در محور آشخانه به چمن بید 3 نفر فوت کرده اند و 21 نفر مجروح شده اند و در قطعه آخر محور چمن بید به جنگل گلستان 6 نفر فوت کرده اند و 18 نفر مجروح شده اند. به عبارتی در مجموع 11 نفر در جاده موسوم به مرگ قربانی و 65 نفر مجروح شده اند که حدود 25 درصد از قربانیان و مصدومان حوادث جاده ای استان را شامل می شوند.

 اختصاص بیشتر قربانیان و مجروحان جاده ای استان در سال جاری به جاده مرگ در حالی است که موعد حذف جاده مرگ طی سال جاری در حال پایان است اما همچنان گفته می شود پیمانکاران پروژه 4 بانده کردن محور بجنورد-گلستان حتی سرمایه مالی لازم برای خرید آسفالت و تکمیل کردن قطعاتی از جاده  راکه تنها با آسفالت کردن 4 بانده می شوند  ندارند.

 15 روز تا پایان ماه رمضان و آغاز سفرهای تابستانی بیشتر باقی نمانده است و در حالی که با اندکی تزریق منابع مالی به پیمانکاران می شود برخی از قطعات جاده مرگ را به طور کامل حذف کرد اما بررسی ها و پی گیری های خبرنگار ما حاکی از آن است که وعده های پی در پی مسئولان به پیمانکاران عملی نشده است و با توجه به مدت زمان مانده تا آغاز سفرهای تابستانی دیگر نمی توان امیدی به پایان تکمیل پل میان 2 قطعه بهره برداری شده در محور چمن بید تا چشمه خان داشت تا این 2 قطعه به یکدیگر متصل شوند و شاهد کاهش تصادفات رخ به رخ در این محدوده باشیم. پیش از این وعده داده شده بود تا سال 96 محور 140 کیلومتری بجنورد- گلستان 4 بانده شود اما تاکنون 55 کیلومتر از این جاده یعنی چیزی کمتر از 50 درصد آن 4 بانده شده است. البته قطعات باقی مانده نیز در محورهای کوهستانی قرار دارد که هزینه و زمان انجام پروژه در این قطعات بیشتر است.

انتهای پیام/ زمانی

 

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک