یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۸۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ساعت ۹:۹
استاندار خراسان شمالی اعلام کرد:

مشارکت ۵۲ درصدی بانوان خراسان شمالی در انتخابات/رئیسی، بالاترین آرای ماخوذه خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی با اعلام اینکه از خراسان شمالی 81 درصد از واجدان شرایط در انتخابات روز گذشته شرکت کردند، گفت: در انتخابات روز گذشته بانوان 52 درصد از رای دهندگان استان را تشکیل دادند.
مشارکت 52 درصدی بانوان خراسان شمالی در انتخابات/رئیسی، بالاترین آرای ماخوذه خراسان شمالی,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمد رضا صالحی، استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از خراسان شمالی 81 درصد از واجدان شرایط در انتخابات روز گذشته شرکت کردند که آرای ماخوذه آنان 522 هزار و 257 رای بود.

صالحی افزود: از این تعداد آرای ماخوذه 512 هزار و 154 رای صحیح بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: در انتخابات روز گذشته 52 درصد از رای دهندگان استان، بانوان و 48 درصد نیز مردان بوده اند.

وی در ادامه با اعلام اینکه از خراسان شمالی، شهرستان گرمه با  هشتاد و چهار و یازده درصد بیشترین میزان مشارکت در انتخابات روز گذشته را داشته است، افزود: به ترتیب شهرستان جاجرم با هشتاد و سه و سی و هفت درصد از میزان مشارکت، فاروج با هشتاد و سه و بیست و دو درصد میزان مشارکت، مانه و سملقان با هشتاد و سه و چهارده درصد میزان مشارکت، بجنورد با هشتاد و دو و چهارده درصد میزان مشارکت، شیروان با هشتاد و شصت و شش درصد میزان مشارکت، اسفراین با هفتاد و هشت و هفتاد و نه درصد میزان مشارکت و راز و جرگلان نیز شصت و هشت و بیست و هفت درصد میزان مشارکت داشته اند.

استاندار خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: در خراسان شمالی 27 هزار و 697 رای به نام سید ابراهیم رئیسی، 231 هزار و 313 رای به نام حسن روحانی، شش هزار و 28 رای به نام مصطفی میر سلیم و دو هزار و 116 رای به نام هاشمی طباء در صندوق ها ریخته شد.

صالحی گفت: در خراسان شمالی 53 درصد از آرای به سید ابراهیم رئیسی، 45 درصد آرا به حسن روحانی، 1.23 درصد به میر سلیم و 43 صدم درصد نیز به هاشمی طباء داده شد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از اختلاف هشت درصدی آرای سید ابراهیم رئیسی و حسن روحانی در خراسان شمالی چیست؟ عنوان کرد: به طور کلی قبل از رای گیری تحلیل ها حکایت از آن داشت که در سه استان خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی آرای سید ابراهیم رئیسی بیش از آرای حسن روحانی باشد.
وی افزود: البته بروز زلزله در هفته گذشته در شهرستان بجنورد و بیان نقدها از نحوه امدادرسانی ها به آسیب دیدگان این زلزله همچنین انجام تحریک سازی ها و بهره برداری های دلسوزانه و رساندن غذای گرم به زلزله زدگان بر پیشی گرفتن آرای سید ابراهیم رئیسی بر حسن روحانی در خراسان شمالی بسیار موثر بودند.
وی با یادآوری این مطلب که بر اساس پروتکل های بین المللی تا مدت 72 ساعت نباید هیچ غذای گرمی به زلزله زدگان داده شود، خاطر نشان کرد: البته عده ای بر توزیع غذای گرم در میان زلزله زدگان شهرستان بجنورد اقدام کرده بودند که موجب مسمویت غذایی آنان شدند. 
صالحی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه روز گذشته آرای یک نامزد شورای شهر بجنورد با کد 541 در سیستم الکترونیکی بجنورد تا ساعت 11 صبح ثبت نمی شد آیا قانون امکان طرح شکایت به این نامزد را می دهد یا خیر؟ اعلام کرد: قانون این اجازه را به او می دهد تا طرح شکایت کند.
وی افزود: با این وجود، او در روز گذشته در تماس با بنده اعلام کرده بود درصورتیکه نفر اول انتخابات شورای شهر بجنورد نباشد، تقاضای ابطال آرا را خواهد داشت که خوشبختانه او جزو سه نفر اول پیروز این دور از انتخابات شورای شهر بجنورد شده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکل بوجود آمده در زمینه ثبت کد این نامزد در سیستم انتخاباتی روز گذشته در شهر بجنورد، تصمیم بر آن داشتم که اگر مشکل سیستمی تا ساعت 11 صبح رفع نشود با مسئولیت خودم نام او را از لیست نامزدهای شورای شهر بجنورد حذف کنم که خوشبختانه مشکل سیستمی تا ساعت 11 صبح رفع شد.
صالحی درباره تخلف انتخاباتی نیز اعلام کرد: هیچ پرونده تخلف انتخاباتی اثر گذار بر فرآیند نتیجه انتخابات در استان نداشتیم فقط تعدادی تخلفات جزئی در زمینه خرید و فروش رای گزارش شد که این تخلفات را به دادگستری ارجاع دادیم.
وی در بخشی دیگر از سخن خود به زلزله هفته گذشته شهرستان بجنورد نیز اشاره و از فوت دو تن از همشهریان این شهرستان بر اثر این اتفاق اظهار تاسف کرد.
وی به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان و بازدید او از مناطق زلزله زده استان نیز اشاره داشت و از موافقت بر اعطای 10 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید به زلزله زدگان این شهرستان بابت فرو ریخته شدن واحدهای کسب و کار شان بر اثر زلزله خبر داد.
استاندار خراسان شمالی همچنین افزود: در تلاش هستیم برای ساکنان شهرک گلستان بجنورد نیز موافقت یک دوره تنفس در باز پرداخت اقساط بانکی اشان و اخذ تسهیلات تعمیراتی را اخذ کنیم.
صالحی خاطر نشان کرد: آوار برداری برای شروع ساخت منازل تخریب شده بر اثر زلزله در شهرستان بجنورد نیز آغاز شده است.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
علی | 1396/02/31
0
0
آقای استاندار الان میگوئید غذای گرم .طی این چهار سال چ کار مفیدی برای مردم استان خراسان شمالی انجام داده دولت روحانی که اینگونه شما صحبت میکنید
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک