در حال بارگذاری
معاون بازرسی اداره صمت خراسان‌شمالی:

۵۶ پرونده تخلف نانوایی‌های خراسان‌شمالی رسیدگی شد

شماره خبر : 1988 - https://asreatrak.ir/short/eol9D

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: ۵۶ فقره پرونده تخلف برای نانوایی‌های متخلف استان در نیمه نخست امسال تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، محمد علی نیا معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره صمت خراسان‌شمالی اظهار کرد: ۵۶ عنوان تخلف از نانوایی های استان در این مدت کشف و شناسایی شد که عمده تخلف ها کم فروشی و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده است.


وی ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده را برای نانوایی های متخلف استان در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تخلفات نانوایی ها بر اساس گشت‌های دوره‌ای و با استفاده از سامانه خبری ۱۲۴ در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.


وی اظهار کرد: گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد، رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت نکردن ساعات پخت نان، تعطیلی‌های خودسرانه نانوایی‌ها، خام‌فروشی آرد، تراکنش‌های نامتعارف، فروش پلاستیک نان به‌ اجبار و در مجموع رعایت نکردن تکالیف صنف نانوایان موضوع دستور کار معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان است.


معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در نانوایی ها آن را با سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.


به گزارش عصراترک، یکهزار و ۳۲۵ واحد نانوایی در خراسان شمالی فعال است که از این تعداد ۶۴۸ واحد شهری و مابقی روستایی است.
در استان خراسان شمالی به ازای حدود ۶۶۰ نفر یک واحد نانوایی راه اندازی شده است که این رقم در کشور بر اساس آخرین آمار، ۲ برابر است.

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات