در حال بارگذاری
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان‌شمالی خبر داد:

تشکیل تیم‌های آتش‌بان برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: تیم‌های آتش‌بان و موتورسواران برای اطفا حریق احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی خراسان شمالی آموزش دیده‌اند.

رضا اصیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: با توجه به وضعیت خوب پوشش گیاهی در عرصه‌های طبیعی که در استان بوجود آمده، با شروع فصل گرما این پوشش گیاهی به مرور خشک می‌شود اما احتمال وقوع آتش‌سوزی آنها وجود دارد که نگران وقوع این اتفاق در عرصه‌های طبیعی استان هستیم.
 
اصیل افزود: خوشبختانه هنوز آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان رخ نداده است اما در سال‌های گذشته متاثر از سهل انگاری‌های انسانی این اتفاق در عرصه‌های طبیعی استان رخ داده بود.
 
وی هشدار داد: گردشگران، مسافران، کوهنوردان، روستاییان، دامداران از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی خودداری کنند و در صورت لزوم که آتش را روشن کردند حتما آتش را خاموش کنند.
 
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آخیزداری خراسان شمالی همچنین یادآور شد: کشاورزان نیز از آتش زدن بقایای گیاهان در مزارع و باغات خود اجتناب کنند که در صورتی که آتش به عرصه‌های طبیعی سرایت کند، مجرم شناخته می‌شوند.
 
وی افزود: در جلسه مدیریت بحران استان از سازمان جهاد کشاورزی استان خواسته شده است که اهمیت این موضوع و هشدار درباره آن را به کشاورزان استان اطلاع رسانی کند.
 
در عین حال، اصیل با اشاره به اینکه ضرورت دارد تا تجهیزات انفرادی اطفاء حریق شامل شن کِش، بیل، آتش کوب، دمنده، طبر، اره برقی، کوله مخصوص اطفاء حریق همچنین مخازن آب ۱٠ و ۲٠ لیتری برای اداره کل منابع طبیعی استان تقویت شوند، افزود: به دنبال تامین اعتبار برای خرید این تجهیزات هستیم.
 
افزون بر این، وی خاطرنشان کرد: در تعامل با دو نهاد فراجا و جمعیت هلال احمر استان درخواست همکاری آنها در زمینه اختصاص و بکارگیری بالگردهای در اختیار خود برای خاموش کردن آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های طبیعی را داشته‌ایم.
 
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آخیزداری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود، عنوان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان حاشیه جاده‌های استان را برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی تیغ زنی کرده است.
 
وی همچنین با اعلام اینکه نقشه نقاط بحرانی و نیمه بحرانی استان در زمینه احتمال وقوع آتش سوزی‌ها تهیه شده است، گفت: کشیک‌های حریق برای انجام نظارت‌های شبانه روزی از نقاط هدف در دستور اجرا قرار گرفته است که انجام می‌شود.
 
علاوه بر این، اصیل به برگزاری کارگاه‌های آموزش امداد و نجات و اطفاء حریق برای تیم‌های آتش‌بان و موتورسواران تیم سازی شده در استان نیز اشاره کرد. 

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات