در حال بارگذاری
مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد:

اتمام گازرسانی به روستاهای خراسان‌شمالی در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به اینکه سال گذشته در دولت سیزدهم جشن پایان گازرسانی برای تمام روستاهای دارای کد در خراسان شمالی برگزار شد، گفت: تعداد روستاهای گازدار از ۷۴۵ مورد به ۸۶۲ مورد رسید.

 به گزارش عصر اترک، سید محمود هاشمی صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان اظهار داشت: ۷۴ درصد سبد انرژی استان مربوط به انرژی گاز است، این در حالی است که مابقی نیز به‌گونه‌ای از گاز نشأت می‌گیرد به‌طوری‌که اگر نیروگاه‌ها از گاز استفاده نکنند تولید برقی صورت نمی‌گیرد.

 مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی افزود: در راستای اقدامات صورت‌گرفته در دولت شهید جمهور، شبکه از ۷ هزار و ۴۲۷ کیلومتر به ۸ هزار و ۴۱ کیلومتر، از تعداد ۱۷۹ هزار و ۴۲۸ مورد انشعاب به ۱۹۰ هزار و ۶۸۶ مورد، از تعداد ۳۳۹ هزار و ۱۳۰ مشترک به تعداد ۳۷۱ هزار و ۷۰۱ مشترک رشد داشته است.

 وی همچنین گفت: علاوه بر این در حوزه صنایع گازدار در ابتدای دولت ۸۵۵ مورد بوده که این تعداد در آخرین آمار خردادماه سال جاری به تعداد یک هزار و ۱۵۶ مورد با ۳۵ درصد رشد ارتقا پیدا کرده است.

 هاشمی خاطرنشان کرد: طی دولت شهید رئیسی تعداد شهرک‌های صنعتی گازدار از ۱۵ مورد به ۲۲ مورد رسید که روند رشد ۴۶ درصدی بوده است.

 مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی اضافه کرد: تعداد واحدهای صنعتی جدیدالاحداث بدون‌سابقه مصرف سوخت مایع ۷۸ مورد با ۱۳ میلیارد تومان اجرایی شده است.

 هاشمی بیان داشت: در سال نخست دولت شهید رئیسی گازرسانی به ۹ روستا با ۱۵ کیلومتر شبکه و هزینه‌کرد بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان، ۴۲ واحد تولیدی صنعتی و گلخانه‌ای با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان اجرایی شد.

 وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان و ۴۰ واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان اجرا شد، گفت: این در حالی است که طی سال گذشته با شیب تند گازرسانی ۹۰ روستا با ۳۶۴ کیلومتر ۳۸۰ میلیارد تومان و ۴۷ واحد صنعتی به مرحله اجرا رسید.

 هاشمی اضافه کرد: در مجموع سه‌ساله دولت شهید رئیسی گازرسانی به ۱۱۵ روستا، دو پاسگاه، ۱۳۲ واحد صنعتی، ۵۱۲ کیلومتر شبکه توزیع تغذیه و انتقال، ۲ هزار و ۶۹۲ انشعاب، ۴۱ نصب ایستگاه، احداث ۷۰۰ مترمربع ساختمان عملیاتی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان انجام شد.

 وی بیان داشت: همچنین طبق مصوبه سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد که لوله‌کشی داخلی منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان تأمین شود که با پیگیری‌های صورت‌گرفته تا ۱۳ میلیارد تومان اعتبار افزایش پیدا کرد.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات