در حال بارگذاری
مدیرگروه واحد بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی:

۴۹ درصد مردم خراسان‌شمالی کم‌تحرک هستند

شماره خبر : 871 - https://asreatrak.ir/short/V1RKB

مدیرگروه واحد بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: طبق آخرین آمار طرح استپس درصد افراد با فعالیت فیزیکی کم در استان خراسان‌شمالی ۴۹ درصد است.

فلوریا انفرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: به هرگونه فعالیت وحرکت بدن که در اثر انقباض عضلات ایجاد شود را به آن تحرک بدنی می‌گویند.

وی افزود: طبق تحقیقاتی که انجام شده است افرادی‌که تحرک بیشتری دارند احتمال ابتلا به بیماری‌های غیر واگیرمانند سرطان روده، پروستات درآن‌ها به مراتب کمتر است.

مدیرگروه واحد بیماری‌ها، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: روزی ۳۰ دقیقه به افراد توصیه می‌شود که فعالیت بدنی داشته باشند و ساده‌ترین شکل فعالیت بدنی پیاده روی است به گونه‌ای که تعداد تنفس انها بالا برود.

انفرادی با بیان اینکه فعالیت بدنی باید مستمر باشد به طوریکه ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفته را افراد باید داشته باشند، اضافه کرد: اثرات مفید فعالیت بدنی درپیشگیری ازبیماری‌های قلبی و عروقی، دستگاه گوارش، سرطان و آرتروزمفاصل را به همراه دارد.

مدیرگروه واحد بیماری‌ها، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: هر پنج سال طرحی به نام استپس در کشور برگزارمی‌شود به اینصورت که از طریق تهران به صورت تصادفی خانواده‌هایی را در استان‌های کشور انتخاب می‌کنند و از لحاظ مصرف سیگار، الکل، میوه، سبزی و چاقی بررسی می‌کنند و این اطلاعات به وزرات بهداشت و درمان رفته و آنالیز می‌شود.

انفرادی تصریح کرد: طبق اخرین آمار طرح استپس درصد افراد با فعالیت فیزیکی کم در استان خراسان شمالی ۴۹ درصد است به عبارت دیگراین آمار افراد بالای ۱۸ سالی که فعالیت بدنی کمتر از ۱۵۰ دقیقه در هفته دارند را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور آمار طرح استپس ۵۱ درصد است، عنوان کرد: استان خراسان شمالی تقریبا در ردیف متوسط کشوری است و متاسفانه در سال‌های اخیر با پدیده چاقی مواجه شدیم که در دوران کرونا این کم فعالیتی افزایش پیدا کرد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات