در حال بارگذاری
در دهه اول محرم اتفاق افتاد؛

رشد 6 درصدی مراجعات اهدای خون مردم خراسان‌شمالی

شماره خبر : 1008 - https://asreatrak.ir/short/V1RPZ

مدیرکل سازمان انتقال خون استان گفت: در دهه اول محرم یک هزار و ۲۵۸ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

هادی نوری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: در دهه اول محرم یک هزار و ۲۵۸ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان بار اول بسیار مهم هستند زیرا قشر جوان را شامل می‌شود و سرمایه‌های سازمان به حساب می‌آیند، افزود: میزان مراجعه اهداکنندگان بار اول در دهه اول محرم ۱۷۶ نفر بودند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان گفت: بانوان اهدا کننده ۱۱۲ نفر بودند که این آمار نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

نوری بیان کرد: از ابتدای محرم پویش نذرخون حسینی شروع شده است و تا انتهای ماه صفر این پویش در تمام شهرستان‌های استان ادامه خواهد داشت همچنین از هم‌استانی‌ها درخواست داریم با توجه به اینکه در فصل گرما هستیم و میزان مراجعات کاهش پیدا می‌کند در قالب این پویش شاهد همکاری مردم با این سازمان باشیم.  

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی اضافه کرد: در سه ماه ابتدای امسال شاخص رشد اهدای خون بانوان استان بالا بوده  و میزان مشارکت بانوان استان ۹٫۳ درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی در پایان گفت: واحد اهدای خون در شهرستان راز و جرگلان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات