در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید احمداسماعیل قربانی‌راد

شماره خبر : 1499 - https://asreatrak.ir/short/NBddW

شهید احمداسماعیل قربانی‌راد فرزند رمضان اسماعیل، سوم شهریورماه سال۱۳۳۸ در بجنورد به دنیا آمد و در یکم اسفندماه سال ۱۳۶۰ به شهادت نائل شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، شهید احمداسماعیل قربانی‌راد فرزند رمضان اسماعیل، سوم شهریورماه سال۱۳۳۸ در بجنورد قدم به عرصه وجود گذاشت و در خانواده‌ای بسیار متدین و ساده نشین تربیت شد و تحصیلات خویش را در رشته ساختمان به حد فوق دیپلم رسانید.

شهید احمد اسماعیل عاشق اهل بیت بود و  در تمام مراسمات مربوط به ائمه اطهار شرکت فعالی داشتند. ایشان تمام فرائض و واجبات دین خویش را انجام می‌دادند حتی خمس ناچیز مالش را نیز پرداخت می‌کردند، وی اهل مطالعه و دروس بودند و همیشه تابع ولایت فقیه بودند و بعد از فرمان امام به مناطق محروم جرگلان رفت و به خاطر رشته ساختمانی مشغول خانه سازی برای محرومین و مستضعفین شدند.

 او در تمام راهپیمایی‌ها قبل از انقلاب حضور داشت و حتی در حمله چماقداران به منزل امام جمعه مورد ضرب و شستم قرار گرفت و مجروح شد و بعد از انقلاب هم در تمام مبارزات علیه منافقین شرکت می‌کرد تا اینکه به جبهه اعزام شد.

احمد قریب به ۲ سال در جبهه جنگید و در حالی که مسئول تخریب گردان بود، یکم اسفندماه سال ۱۳۶۰ در حمله صدامیان به تنگه چزابه و تصرف بستان بر اثر اصابت تیر مستقیم به سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 پیکر پاک شهید در محل گلزار شهدای بجنورد کنار حرم مطهر فرزند امام هفتم(ع) به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات