جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۵۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ساعت ۱۴:۹

فروش غیرقانونی سه پرنده وحشی در لحظه متوقف شد

خالقی؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: با همکاری همیاران محیط زیست و این اداره از خرید و فروش 2 قطعه باقرقره و یک قطعه کبک در پرنده فروشی جلوگیری شد.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری شیروان؛ محمد خالقی؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان  با اعلام این خبر گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر خرید و فروش پرندگان غیرمجاز در یکی از واحدهای پرنده فروشی شهر شیروان، این موضوع سریعا مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه 2 قطعه باقر قره و 1 قطعه کبک زنده  کشف شد.

وی افزود: پس از اینکه از این موضوع مطلع شدیم، مامورین اجرایی محیط زیست این شهرستان به محل مراجعه کردند و پرنده فروشی که از جرم فروختن این پرنده های وحشی یا دراختیارداشتن این پرنده‌ها اگاه نبود خود را تسلیم مامورین محیط زیست کرده و پرنده ها را تحویل داد.

خالقی گفت: با توجه به عدم آگاهی پرنده فروش و ندامت وی از این عمل مستوجب جریمه نقدی ننمودیم تا فرهنگ سازی شود و مردم حافظ طبیعت و حیات وحش باشند.

وی اظهار داشت: هم اکنون جریمه هر یک قطعه کبک که به صورت غیر مجاز کشف شود 2 میلیون ریال می باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان بیان کرد: از تمامی همشهریان و علاقمندان به محیط زیست تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، گزارش خود را با همکاران در میان بگذارند و در صورتی که قصد خرید پرنده ای را دارند پیش از آن تحقیقاتی راجع به اینکه قانونا مجاز به نگهداری آن پرنده هستند را پیگیری نمایند تا مواجه با جریمه های سنگین نشوند.

وی در پایان گفت: این پرنده ها بزودی در زیستگاه های خود  توسط این اداره و تشکل فعال زیست محیطی نور شیروان که همکاری دوستانه و تعامل خوب درهمه عرصه ها دارند رها سازی خواهند شد.

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک