شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۴۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ساعت ۱۰:۲

کوچکترین همیار طبیعت ایران؛ پرنده شکاری را به محیط زیست شیروان تحویل داد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: همیار 4 ساله شیروانی پرنده شکاری را بعد از بهبود بیماری به آغوش طبیعت بازگرداند.

به گزارش اترک نیوز، "محمد خالقی" رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی شیروان از تحویل یک پرنده شکاری توسط کودک چهار ساله به این اداره خبر داد.

وی افزود: ندا مینا متولد شهریور 1390 به عنوان کوچکترین عضو همیار محیط زیست اقدام به این عمل زیبا نموده است که در خور تشویق است و ما امروز نیازمند فرهنگ سازی این گونه رفتارها در جامعه هستیم.

وی گفت: این پرنده شکاری در باغ حاشیه روستای خانلق بر اثر بیماری توانایی پرواز را از دست می دهد که صاحب باغ به همراه فرزندان آن را در داخل باغشان می یابند و علاقه فرزندشان به این پرنده باعث می شود این کودک، 10 روز با تغذیه پرنده، بیماری او را بهبود دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: خانواده این کودک به همراه  فرزندشان این پرنده شکاری را به اداره محیط زیست شیروان تحویل داده و توسط همکاران اینجانب در دامن طبیعت رها سازی شد.

خالقی افزود: نگهداری این گونه پرندگان خطرناک بوده و امکان آسیب رساندن به کودکان را دارد ولی خوشبختانه دختر چهار ساله به خوبی از حیوان نگهداری نموده است.

وی در پایان گفت: خانواده این کودک با ارائه مدارک و تکمیل فرم، عضویت فرزندشان را رسماَ در کانون همیاران طبیعت اعلام نمودند.

محمد خالقی هدف از انجام اين كار را مقدمه اي براي تربيت فرزندان ايراني از بدو تولد جهت آشنايي و استفاده صحيح از نعمتهاي خدادادي اعلام نمودند واز خانواده ها درخواست نمودند با آموزش صحیح فرزندان  در جهت تعالی ایرانی آباد، آزاد وسرسبز بکوشند.

انتهای پیام/ 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک