شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ساعت ۱۷:۳۱
رئیس پلیس راه استان خراسان‌شمالی خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی کشته‌شدگان سوانح جاده‌ای خراسان‌شمالی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی از افزایش ۲۰ درصدی کشته شدگان در سوانح جاده‌ای استان خبر داد.
افزایش ۲۰ درصدی کشته‌شدگان سوانح جاده‌ای خراسان‌شمالی,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از پلیس، سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهار کرد: امسال ۱۸۲ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان رخ داد که به دنبال آن ۲۱۴ نفر جان خود را از دست دادند. تعداد افراد جان‌باخته در این تصادف‌ها در ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۷۹ نفر بود و مقایسه آن با آمار امسال نشان‌دهنده افزایش ۳۵ نفر متوفی و افزایش ۲۰ درصدی تعداد کشته‌شدگان است.

وی با اشاره به تعداد مجروحان سوانح جاده‌ای استان، ادامه داد: در سوانح جاده‌ای ۱۱ ماه سال گذشته، ۲۰۷۹ نفر مجروح شدند که این تعداد در مدت مشابه امسال به ۲۲۹۴ نفر مجروح رسید و ۱۰ درصد افزایش یافت.

اسپیدکار گفت: مجموع تصادف‌های ۱۱ ماهه امسال ۴۰۴۶ فقره ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۱۴ فقره و ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. امسال بیشترین تعداد کشته‌شدگان سوانح جاده‌ای استان مربوط به ماه‌های مهر، شهریور، خرداد و فروردین بوده است.

وی به آمار جانباختگان راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده اشاره کرد و افزود: امسال ۳۹ موتورسیکلت‌سوار یا راکب آن‌ها در سوانح جاده‌ای جان باختند که شامل ۱۸ درصد از کل کشته‌شدگان است. همچنین ۱۸ نفر عابر پیاده در سوانح جاده‌ای جان خود را از دست دادند که هشت درصد از کشته‌شدگان را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه خودروهای سواری با بیش از ۳۰۰۰ مورد، بیشترین عامل شکل‌گیری حوادث در جاده‌های استان بودند، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰۰ مورد از نوع برخورد وسیله نقلیه در عوامل شکل‌گیری حوادث امسال، واژگونی بوده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک