شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ساعت ۱۰:۵۰

بازدید کمیته فنی نهال از نهالستان‌های شهرستان سملقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به همراه دادستان شهرستان و اعضای کمیته فنی نهال شهرستان از چندین واحد نهالستان و انواع نهال‌ها بازدید کردند.
بازدید کمیته فنی نهال از نهالستان‌های شهرستان سملقان ,

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک از سملقان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به همراه دادستان شهرستان و اعضای کمیته فنی نهال شهرستان از چندین واحد نهالستان و انواع نهال‌ها بازدید کردند.

 در این بازدید مواردی که سبب سلب مجوز نهالستان یا کسب نکردن مجوز برای نهالستان‌ها می‌شد از جمله رعایت‌نکردن فاصله نهالستان با باغات مجاور و بین نهالستان‌های محصولات هم‌خانواده با باغ‌های آلوده، عدم ارائه گواهی سلامت و اصالت مواد اولیه تکثیری شامل: قلمه، پیوندک و هر نوع بافت توسط تولیدکنندگان نهال، استفاده از زمین نامرغوب و عدم رعایت آیش و تناوب با گونه‌های متفاوت برای ایجاد نهالستان و هم‌مکان بودن محل تولید و فروش نهال مورد بررسی قرار گرفت.

 

 همچنین وضعیت نهالستان‌ها ازنظر برچسب‌دار بودن، استاندار جایگاه، استفاده از مواد ضدعفونی مورد بررسی قرار گرفت و نکات فنی و توصیه‌های لازم اعلام شد.

 وضعیت نهالستان‌ها از نظرداشتن مجوز فروش با هماهنگی نظام‌مهندسی مورد بررسی قرار گرفت.

 


انتهای خبر/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک