شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ - ساعت ۱۰:۴۰
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خراسان شمالی:

۲۱۰ میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی اختصاص یافت

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خراسان شمالی گفت: ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی در راستای طرح جهش تولید از طرف این نهاد در استان اختصاص یافت.
۲۱۰ میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی اختصاص یافت,خراسان شمالی+بجنورد+محمدنبی شکیبایی+ستاد اجرایی فرمان امام+ماشین‌ آلات کشاورزی

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، محمدنبی شکیبایی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی، روز سه شنبه اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارها در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری با هدف افزایش تولید محصولات استراتژیک، ارتقای امنیت غذایی و افزایش درآمد کشاورزان اجرا می‌شود که در این راستا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کشاورزان را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی افزود: در مرحله نخست با اعتباری که به بخش کشاورزی استان تخصیص یافت ۱۵۹ دستگاه ماشین‌آلات بخش کشاورزی ویژه اراضی دیم برای بهره‌برداران تأمین خواهد شد.

شکیبایی تصریح کرد: همچنین ۱۹ راننده این ماشین‌آلات نیز در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت و سه کارشناس در حوزه کشاورزی نیز در راستای آموزش به بهره‌برداران جذب خواهد شد.

وی خواستار ارایه ظرفیت‌های بخش کشاورزی شد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تغییر الگوی کشت، افزایش ذخایر استراتژیک در حوزه کشاورزی مد نظر دارد چرا که خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی در تولید تاثیر گذار است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پارسال اقدامات خوبی در طرح جهش تولید در حوزه دانش‌بنیان در بخش دیم‌زارهای استان انجام شد و اینک تمرکززدایی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: باید ظرفیت و پتانسیل هر منطقه معرفی شود تا بتوانیم سرمایه‌گذاری مناسبی در این راستا انجام شود.

شکیبایی در بخش دیگری از سخنانش از رسانه‌ها نیز خواست تا در خصوص طرح جهش تولید بیشتر اطلاع‌رسانی کنند و گفت: زمین‌های رها شده در اجرای این طرح با علم و دانش و کشت مکانیزه زیر کشت محصولات کم آب طلب از جمله انواع دانه‌های روغنی، حبوبات، غلات و سایر موارد خواهد رفت که در نهایت باعث افزایش درآمد کشاورز و ماندگاری آن در روستا خواهد شد.

۱۴۰ هزار هکتار از دیمزارهای این استان در راستای افزایش تولید و امنیت غذایی در سال زراعی جاری زیر پوشش طرح جهش تولید رفت.

این میزان از دیمزار به زیر کشت گندم، جو، انواع حبوبات، گیاهان دارویی، دانه‌های روغنی رفت و بهره‌برداران از سوی سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خدمات مختلفی نیز دریافت کردند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می‌دهد که حدود ۸۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک