شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۴ - ساعت ۱۳:۴۵
مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه ای خراسان‌شمالی:

۸۸ کیلومتر از رودخانه‌های خراسان‌شمالی ساماندهی شد

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه ای خراسان‌شمالی گفت: تاکنون حدود ۸۸ کیلومتر از رودخانه‌های این استان با هدف تثبیت بستر و پیشگیری از خسارات سیلاب به زمین‌های مجاور رودخانه ها ساماندهی شده است.
۸۸ کیلومتر از رودخانه‌های خراسان‌شمالی ساماندهی شد,خراسان شمالی+بجنورد+رودخانه+برات امیری

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، برات امیری اظهار کرد: طول رودخانه و مسیل‌های خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که از این میزان ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر جزو رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم است.

وی افزود: تاکنون یکهزار و ۴۶۴ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان برای تعیین حد حریم و بستر، مطالعه و حدود ۵۷۴ کیلومتر نیز نشان گذاری شده است.

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: همچنین حدود ۱۵۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم خراسان شمالی لایروبی و بازگشایی شده‌اند.

امیری گفت: اینک ۶۵۰ کیلومتر رودخانه و مسیل در استان نیاز به بازگشایی دارد.

خراسان شمالی در ردیف استان‌های سیل خیز کشور قرار دارد و همه ساله سیل و طغیان رودخانه‌ها در این استان موجب خسارت می‌شود.

۱۰ کیلومتر از مسیر رودخانه اترک در حد فاصل ۲ شهر شیروان و بجنورد در سالجاری با همکاری و مشارکت صنایع لایروبی و بازگشایی شد.

بخش‌هایی از رودخانه اترک در خراسان شمالی به دلیل گسترش نیزارها و رسوب گذاری سیلاب در مواقع وقوع سیل، گنجایش عبور سیلاب بزرگ را ندارد که به همین دلیل و بر اساس اولویت بندی و ضرورت‌ها، ۶۰ کیلومتر از طول این رودخانه نیاز به لایروبی و بازگشایی دارد.

اترک بزرگترین رودخانه خراسان شمالی ۲۴۰ کیلومتر طول دارد که از ارتفاعات شرق قوچان منشاء می‌گیرد و رو به سوی استان گلستان جریان می‌یابد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک