شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ساعت ۱۰:۵۸
مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم عنوان کرد:

غفلت محیط ‌زیست کشور از زیرساخت نگهداری یوز در اسارت میاندشت جاجرم

مدیر حفاظت محیط ‌زیست شهرستان جاجرم گفت: سال‌ها قبل در منطقه حفاظت شده میان‌دشت جاجرم، زیرساخت حفاظت از یوز در اسارت آماده‌سازی شد اما پس از انتقال کوشکی از این منطقه، این زیرساخت برای اجرای طرح یوز در اسارت مورد بهره‌برداری سازمان محیط‌ زیست کشور قرار نگرفته است.
غفلت محیط ‌زیست کشور از  زیرساخت نگهداری یوز در اسارت میاندشت جاجرم,

احمد صفرزاده، مدیر حفاظت محیط ‌زیست شهرستان جاجرم  در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: در اوایل دهه ۹۰ در حریم منطقه حفاظت شده میان‌دشت جاجرم، پهنه‌ای به مساحت ۱۲ هکتار فنس‌کشی شد و یوزی به نام کوشکی دوره‌ای از اسارت خود را در آن سپری کرد که مورد بازدید بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت.

 

صفرزاده گفت: در کشور این فضا برای نخستین‌بار برای حفاظت از یوزهای در اسارت آماده شده بود.

 

وی افزود: متأسفانه با انتقال کوشکی به زیستگاهی در پایتخت، این زیرساخت آماده شده برای اجرای طرح یوز در اسارت به فراموشی سپرده شد درحالی‌که بابت آن اعتبارات دولتی هزینه شده بود.

 

مدیر حفاظت محیط ‌زیست شهرستان جاجرم با تأکید بر این نکته که خراسان شمالی تجربه نگهداری یوز در اسارت را دارد، ابراز امیدواری کرد: سازمان محیط ‌زیست کشور از وجود چنین ظرفیتی برای نگهداری یوز در اسارت کشور غافل نشود.

 

درعین‌حال، وی در خاتمه با اشاره به نتایج بسیار خوب سرشماری حیات‌وحش در پاییز سال جاری در منطقه حفاظت شده میان‌دشت جاجرم که حکایت از افزایش جمعیت گونه‌های جانوری این منطقه را دارد، خواستار شد: سطح پارک ملی ضامن آهو در این منطقه حفاظت شده افزایش پیدا کند و مسئولان ذی‌ربط بر روی گردشگری هدفمند از این محیط طبیعی برنامه‌ریزی کنند.

 

صفرزاده همچنین تصریح کرد: این منطقه مستعد، نیازمند دریافت اعتبارات دولتی به‌منظور ارتقای زیرساخت‌های زیست‌محیطی و گردشگری است که امیدوار هستیم موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک