شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ساعت ۱۴:۵

جان گرفتن اشتغال در مانه و سملقان/ قول مساعد اتکا برای راه اندازی فارم ۲ و ۳ تولید مرغ

 شرکت اتکا از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب، متعهد به راه‌اندازی خط تولید یک میلیون قطعه‌ای مرغ مادر در بخش مانه شد و هم اکنون فارم یک این پروژه به بهره برداری رسیده و قول مساعد برای راه اندازی فارم 2 و 3 تا شهریور سال آینده داده شده است.
جان گرفتن اشتغال در مانه و سملقان/ قول مساعد اتکا برای راه اندازی فارم 2 و 3 تولید مرغ ,

به گزارش عصراترک، شرکت اتکا در سال ۱۳۹۱ از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی متعهد به راه‌اندازی خط تولید یک میلیون قطعه‌ای مرغ مادر در بخش مانه شد و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های مرغوب شهر پیش قلعه در حاشیه راه مواصلاتی بخش مانه به شهرستان راز و جرگلان به این امر اختصاص پیدا کرد و همچنین  به میزان یک میلیون مترمکعب آب از محل سد شیرین دره، جهت راه‌اندازی و بهره‌برداری این خط تولید اختصاص یافت.

راه‌اندازی خط تولید یک میلیون قطعه‌ای مرغ مادر باعث ایجاد تحول در زمینه اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی در بخش مانه و شهرستان مانه و سملقان خواهد شد چرا که از این محل جوانان زیادی مشغول به کار شده و یکی از دلایل اختصاص مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب به این امر، واردات مرغ از شهرستان‌ها و استان‌های هم جوار به خراسان شمالی بود که با راه‌اندازی این واحد صنعتی در این زمینه غنی شده و منطقه با رشد و پیشرفت قابل‌توجهی روبه‌رو می‌شد.

این پروژه طی سال های گذشته فراز و فرود های زیادی داشته اما در حال حاضر فارم یک این پروژه به بهره برداری رسیده است و به گفته فرماندار مانه و سملقان تا شهریور ماه 1402 فارم دوم و سوم این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

 

فرش قرمز برای سرمایه گذارانی که در مانه و سملقان سرمایه گذاری کنند

فرماندار مانه وسملقان درگفت و گو با خبرنگار عصر اترک از مانه و سملقان از بازگشایی گره کور اتکا در بخش مانه خبرداد و برای پذیرش سرمایه گذار در شهرستان اعلام آمادگی کرد.

جواد بهادری با اشاره به وجود  پروژه‌های بی‌شماری که سرمایه‌گذار به فاز اجرایی وارد نشده است، گفت: این مورد فقط برای سازمان اتکا اتفاق نیفتاد و در سنوات گذشته متأسفانه زمین‌هایی  به برخی سرمایه‌گذاران تخصیص‌داده‌شده که سرمایه گزاران وارد  فاز اجرایی نشدند.

بهادری تأکید کرد: همه این زمین‌ها شناسایی شده و در جلسه کمیسیون ماده ۳۳ این موارد اعلام می‌شود و خلع‌ید انجام خواهد گرفت

وی در خصوص پروژه مرغ گوشتی اتکا تصریح کرد: دو فارم ۳۰ هکتاری که در فاز اول بوده و یک فارم ۳۰ هکتاری که شامل فارم دو و سه می‌شود  را به اتکا واگذار کردیم که اگر فارم دوم و سوم تا شهریورماه به بهره‌برداری ۱٠٠درصد برسد زمین‌های مدنظر این سازمان  که شامل فارم‌های دیگر که شامل گاوداری و غیره می‌شود نیز به این سازمان تخصیص داده شود

وی  گفت: بیشترین تخصیص آب به پروژه مرغ اتکا داده شده بود؛ بنابراین به دلیل اینکه زمین آبی در اختیار شهرستان قرار نداشت تا در اختیار سایر سرمایه‌گذاران قرار دهیم، شرکت اتکا خلع‌ید و زمین و آب واگذار شده به این شرکت در اختیار سایر سرمایه‌گذاران قرار گرفت

فرماندار مانه و سملقان افزود: بااین‌وجود به سازمان اتکا گفته شد که  اگر زودتر از سایر سرمایه‌گذاران پروژه مدنظر را انجام دهند، زمین و آب به این سازمان تخصیص داده می‌شود.

بهادری با اعلام آمادگی برای پذیرش سرمایه گذاران گفت: به آن دسته از سرمایه گذاری که به حوزه سرمایه گذاری ورود می‌کنند زمین و آب را تخصیص می‌دهیم که رشد و توسعه را در شهرستان مانه وسملقان شاهد باشیم.

وی تأکیدکرد:  با پیگیری‌های که از  استان خراسان شمالی در سطح استاندار، فرماندار و سازمان صنعت و معدن انجام شد، شرکت اتکا نسبت به راه‌اندازی ۲ پروژه فارم ۲ و ۳ به تعداد ۲۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی  قول مساعد داده است.


انتهای پیام/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک