شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - ساعت ۱۱:۲۲
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی خبر داد:

مشاهده و ثبت تصویر یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در جاجرم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: یکی از شهروندان حین عبور از جاده خاکی کوه بابا به جاجرم متوجه حضور یک قلاده يوزپلنگ در حال خوردن یک خرگوش وحشی شده و بوسیله تلفن همراه خود موفق به ثبت تصویر این گونه ارزشمند شده است.
مشاهده و ثبت تصویر یک قلاده يوزپلنگ آسیایی در جاجرم ,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی اظهار داشت: صبح روز سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه یکی از شهروندان حین عبور از جاده خاکی کوه بابا به جاجرم متوجه حضور یک قلاده يوزپلنگ در حال خوردن یک خرگوش وحشی شده و به‌وسیله تلفن همراه خود موفق به ثبت تصویر این‌گونه ارزشمند شده است.

وی ادامه داد: با تماس این شهروند با اداره حفاظت محیط‌زیست جاجرم و کسب اطلاع از محل مشاهده يوزپلنگ، بلافاصله اکیپی از نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست به محل اعزام و نسبت به پایش منطقه اقدام‌ کردند.

شکاریان افزود: منطقه موردنظر در شمال غرب پناهگاه حیات‌وحش میان‌دشت قرار داشته و طی سال‌های قبل نیز تصاویری ازاین‌گونه در این محل به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: پناهگاه حیات‌وحش میان‌دشت جاجرم واقع در خراسان شمالی یکی از زیستگاه‌های مهم يوزپلنگ محسوب شده و در سال جاری بیش از ۱۲ مورد مشاهده یوز در این منطقه گزارش شده است.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک