شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ساعت ۱۱:۲۶

بزرگداشت حافظ با نشست حافظ خوانی در جاجرم

به مناسبت روز بزرگداشت حافظ نشست هم اندیشی و حافظ خوانی در مجتمع فرهنگی هنری جاجرم برگزار شد.
بزرگداشت حافظ با نشست حافظ خوانی در جاجرم ,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم، به مناسبت روز بزرگداشت حافظ که 20 مهر می باشد  نشست هم اندیشی و حافظ خوانی روز گذشته در مجتمع فرهنگی هنری جاجرم برگزار شد.

در این محفل شاعرانه که با حضور تعدادی از هنرمندان و شاعران جاجرم همراه بود ضمن آشنایی بیشتر با شخصیت، سبک ادبی و هنری و تبیین اندیشه‌های عرفانی و اجتماعی خواجه حافظ شیرازی غزلیاتی از اشعار لسان الغیب حافظ  شیرازی قرائت شد و در خصوص زندگی ایشان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 در این نشست ادبی که جمعی از علاقه‌مندان شعر حافظ حضور داشتند علی اصغر شکوری سرپرست  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاجرم گفت: این شاعر به‌ دلیل اشعار موفق خویش قرن هاست که‌ دست به‌ دست می چرخد و هنوز هم جای تامل و کنکاش دارد متاسفانه‌ ما اطلاعات دقیقی از نحوه‌ زندگی حافظ شیرازی نداریم و هنوز جای کار بسیاری را دارد.     

شکوری افزود: هدف از برگزاری این جلسه بررسی زندگی ادبی، عرفانی حافظ است که این شاعر پر آوازه ایرانی حق بزرگی را به گردن ما دارد.   

وی ابراز داشت: شناختن حافظ از منظر و دریچه‌ ادب جهانی، برای ما مهم است و  ما نیازمند بازشناسی حافظ از منظری جهانی هستیم تا پی ببریم چرا این شاعر چنین مرزها را در نوردیده‌ است و اشعار ایشان هنوز بوی تازگی را دارد.

شایان ذکر است که این محفل ادبی به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های عمومی جاجرم  در مجتمع فرهنگی هنری شهید مطهری جاجرم برگزار شد.

انتهای پیام/ تقی زاده 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک