شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ساعت ۱۴:۳۹

فعالیت ۶ مرکز مثبت زندگی در شیروان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیروان از افتتاح تعدادی از طرح های اشتغال زایی ویژه خانواده های معلولین در هفته بهزیستی و تامین اجتماعی خبر داد.
فعالیت ۶ مرکز مثبت زندگی در شیروان,

علی اکبر آرام در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در شیروان با بیان تبریک این هفته به خانواده های تحت پوشش این اداره گفت: دیدار با امام جمعه محترم و فرماندار شهرستان، برگزاری جشن با حضور مدیرکل بهزیستی و محوریت مراکز تحت پوشش ویژه معلولان در سالن فرهنگی و هنری غدیر، افتتاح تعدادی از طرح های اشتغال زایی و مسکن معلولین، بازدید از منازل خانواده های شهدای بهزیستی و ۲ و ۳ معلول، برپایی میز خدمت و نمایشگاه دستاوردهای معلولان در مصلی نماز جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی و... از جمله برنامه هایی هستند که در این هفته برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۳۰۰ معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان شیروان می باشد افزود: تعداد ۱۰۵۰ نفر به جهت کمبود اعتبار در نوبت دریافت مستمری هستند که امیدواریم با پیگیری های لازم از طریق مجلس شورای اسلامی مستمری آنان برقرار شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیروان از واگذاری ۴۸ واحد مسکونی در هفته دولت خبر داد و گفت: ۴۸ واحد مسکونی نیز با پیشرفت ۲۰ درصد فیزیکی توسط بنیاد برکت در دست ساخت می باشد که برای هر فرد معلول ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد طی انعقاد تفاهم نامه بین این اداره با بنیاد مسکن پرداخت می شود.

آرام در رابطه با اعطای تسهیلات خود اشتغالی معلولان نیز گفت: ۲۴ میلیارد تومان برای ۲۴۰ نفر جهت راه اندازی کسب و کار تا پایان سال توسط بانک های عامل به معلولان این شهرستان پرداخت خواهد شد و همچنین سه موسسه فعال پیشگیری از اعتیاد در مناطق حاشیه نشین خدمات یارانه، تسهیل گری و کارگاه مهارت های زندگی دریافت می کنند.

وی در پایان از پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به کارفرمایان در صورت به کارگیری هریک از معلولان خبر داد و همچنین خواستار مناسب سازی پیاده روها و ایجاد رمپ در ورودی اداره ها، بانک ها، داروخانه ها و مراکز عمومی ویژه معلولان توسط اداره های مربوطه شد.

انتهای پیام/ظفری

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک