شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ساعت ۱۳:۲۸

افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز سی‌ان‌جی درمنطقه خراسان‌شمالی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌شمالی گفت: با مصرف روزانه ۳۱۴ هزار مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در خردادماه، بیش از ۱۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.
افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز سی‌ان‌جی درمنطقه خراسان‌شمالی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، مجتبی شکوری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌شمالی، جایگزینی سوخت سی‌ان‌جی در سبد سوخت خانوار‌ها را از اولویت‌های شرکت برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی دانست و اظهار کرد: با مصرف روزانه ۳۱۴ هزار مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در خردادماه، بیش از ۱۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده.

وی گفت: درحال حاضر ۳۰ باب جایگاه سی‌ان‌جی در سطح استان با ۱۳۰ نازل فعال هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌شمالی افزود: در خردادماه ۱۴۰۱ مقدار ۹ میلیون ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز سی‌ان‌جی در جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

شکوری ادامه داد: اجرای طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی وآژانس‌های اینترنتی را ازجمله دلایل رشد ده درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته برشمرد.

مجیدربانی رئیس سی‌ان‌جی منطقه نیز اظهار کرد: در زمان حاضر ۸۰ درصد از جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه دارای تائیدیه استاندارد است و بیش از ۳۹ هزار خودور در طول شبانه روز سوخت مورد نیاز خود را از جایگاه‌های فعال سی‌ان‌جی دریافت می‌کنند.

وی افزود: مردم درهنگام ورود به جایگاه‌های سی‌ان‌جی نسبت به رعایت نکات ایمنی همچون تست سالیانه مخازن خودروها، پیاده نمودن سرنشین قبل از ورود به جایگاه، باز نمودن درب صندوق عقب خودرو و سوختگیری صرفا توسط اپراتور توجه بیشتری داشته باشند تا انشالله شاهد حوادث ناگوار جانی و مالی نباشیم.

ربانی اظهار داشت: طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی و تاکسی‌های اینترنتی با جدیت در استان در حال اجراست که تاکنون بیش از ۲۳۴۶ دستگاه خودرو در این طرح در استان به دوگانه سوز تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام/رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک