جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ساعت ۱۳:۴۱

برپایی ایستگاه کارت اهدای عضو در یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد

مسئول واحد فراهم‌آوري اعضا در دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه صدور کارت اهدای عضو در حاشیه برگزاری یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد، گفت: این ایستگاه با هدف آشنایی عموم مردم با این امر خیرخواهانه و فرهنگ‌سازی بیشتر برپا شد.
برپایی ایستگاه کارت اهدای عضو در یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، مهری فرشاد با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه استقبال مردم برای کسب اطلاعات و آگاهی نسبت به دریافت کارت اهدای عضو بسیار بالا بود و 35 نفر از مردم روستای ارکان نیز موفق به ثبت نام شدند.

وی افزود: یکی از شرایطی که افراد می‌توانند درباره اهدای عضو خود تصمیم بگیرند تهیه کارت اهدای عضو است که با استفاده از آن افراد می‌توانند دیدگاه خود را درباره اهدای عضو پس از مرگ مغزی به خانواده‌های خود منتقل کنند، در این صورت خانواده هم پس از مرگ مغزی فرد بهتر می تواند درباره آن تصمیم بگیرد.

مسئول واحد فراهم‌آوري اعضا در دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالی با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مختلف در راستای فرهنگ‌سازی اهدای عضو، تصریح کرد: با تداوم این برنامه‌ها و همیاری ارگان‌های فرهنگی و رسانه‌ها، اطلاعات لازم باید به عموم ارائه شود تا هر یک از افراد به عنوان یک سفیر اهدای عضو، نجات‌بخش جان بیماران نیازمند پیوند شوند.

فرشاد با اشاره به اینکه هم اکنون در ایران بیش از ۲۵۰۰۰ بیمار، چشم‌انتظار پیوند عضو هستند، افزود: افراد علاقه‌مند به این امر خداپسندانه می‌توانند با دریافت کارت اهدای عضو از طریق ارسال کد ملی به سامانه پیامکی 3432 به جمع زندگی‌های ماندگار بپیوندند.

وی اظهار کرد: همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.ehda.center.ir  نسبت به دریافت کارت اهدای عضو خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک