جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ساعت ۱۳:۴۹
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رازوجرگلان:

۵۰۰۰ متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز در شهر یکه سعود قلع و قمع شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رازوجرگلان از قلع و قمع 5 هزار متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز در شهر یکه سعود از توابع این شهرستان خبر داد .
5000 متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز در شهر یکه سعود قلع و قمع شد,

الیاس یزدانی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رازوجرگلان در گفتگو با عصر اترک گفت: افزایش جمعیت و رشد شهر ها،عدم آگاهی در زمینه قوانین حاکم بر عرصه های ملی و همچنین بی تفاوتی نسبت به طبیعت موجب شده تا هر ساله شاهد تخریب و تصرف اراضی طبیعی و ملی باشیم.

یزدانی اظهارکرد: با وجود اینکه عرصه های طبیعی و ملی جزو انفال محسوب می شود اما عده ای سود جو در پی بهره برداری شخصی از آن هستند.

وی افزود:  چرای مازاد بر ظرفیت و خارج از فصل مراتع، تغییر کاربری اراضی ارزشمند  مرتعی به اراضی دیم کم بازده، بهره برداری بی رویه از گیاهان دارویی،صنعتی و خوراکی بدون توجه به تهیه طرح های بهره برداری از موارد تخلفات شایع در منابع طبیعی کشور هستند.

وی تصریح کرد: اما یکی از فعالیت های مخرب انسانی در طبیعت که جبران زیان های ناشی از آن در برخی موارد امکان پذیر نیست، ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی ملی به مستحدثاتی نظیر منزل مسکونی، آغل دامداری و سوله انباری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رازوجرگلان گفت: در همین راستا هر ساله ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح کشور اقدام به شناسایی و تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان و مستحدثات غیر مجاز کرده که پس از طی روند قانونی و حقوقی منجر به قلع و قمع بنا با دستور قضایی خواهد شد.

یزدانی افزود:  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راز و جرگلان در همین خصوص اقدامات مرتبط با اجرای قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع را هر ساله پیگیری و اعمال می کند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی متخلفان و مستحدثات غیر مجاز توسط مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی و تشکیل پرونده در محاکم قضایی 5 باب اتاقک که به صورت غیر مجاز در اراضی ملی احداث شده بود، در مجموع به مساحت 5 هزار متر مربع در فروردین ماه سال 1401 در شهر یکه سعود از توابع بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان قلع و قمع شد.

 وی خاطرنشان کرد: ساخت و ساز در دره ها  و آبراهه ها و همچنین اراضی دارای کاربری مرتع و جنگل علاوه بر آسیب های جبران ناپذیر جانی و مالی موجب تخریب سرزمین و از طرفی ایجاد چالش های اجتماعی غیر قابل کنترل خواهد بود.

انتهای پیام/ رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک