شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۴۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۱۵ - ساعت ۱۷:۵۱
ارادت اهل تسنن به امام رضا(ع)،

امام رضا(ع) احترام خاصی در بین ترکمن ها دارد/ دوستی اهل بیت ادامه مسیر رسول الله است

نام پیامبر و اهل‌بیتش که می‌آید، فرقی نمی‌کند مسلمان باشی، فرقی نمی‌کند چه دین و مذهبی داری، فرقی نمی‌کند که در کجای جهان زندگی می‌کنی .
 امام رضا(ع) احترام خاصی در بین ترکمن ها دارد/ دوستی اهل بیت ادامه مسیر رسول الله است,

به گزارش عصراترک، داستان ما ایرانی‌ها متفاوت است؛ ایرانی‌ها چه شیعه باشند چه ارمنی باشند و چه اهل تسنن، امام هشتم شیعیان را صاحب کشور می‌دانند، همه ایران به او تکیه می‌کنند، برای حاجات خود نذر او می‌کنند و برایش جایگاه والایی قائل‌اند؛ او نگینی است بر خاتم انگشتری ایران، پشتوانه یک ملت ۸۰ میلیونیست که کوچک و بزرگ، مرد و زن، جوان و پیر حاجت‌های خود را از او می‌خواهند و می‌گیرند.

 

امام رضا(ع) احترام خاصی در بین ترکمن ها دارد

پژوهشگر ترکمن در بجنورد درباره محبت و ارادت اهل سنت و ترکمن ها به ائمه اطهار (رضی الله عنه) گفت: بعضی از جوانان اهل سنت تصور می کنند اهل سنت با اهل بیت رسول الله بیگانه هستند که از این منظر دشمنان رسول الله و به خصوص وهابیون سوء استفاده می کنند.

ستاربردی ساعدی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهارکرد: وظیفه علماء و پژوهشگران اهل سنت در شناساندن زندگانی اهل بیت رسول الله به مردم به ویژه جوانان اهل سنت بسیار سنگین است.

ساعدی افزود: ترکمن های خراسان شمالی در طول سال مشتاقانه به زیارت حضرت رضا (رضی الله عنه) می روند و می توان گفت که شوق اشتیاق دیدار و زیارت حضرت رضا (ع) در دل هر ترکمنی موج می زند و امام رضا(رضی الله عنه) در میان ترکمن ها احترام خاص و ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: در بین ترکمن های خراسان شمالی مرسوم است که تازه دامادها و تازه عروس ها به زیارت امام رضا رفته و دعای حاجت بخوانند و جوانان دختر و پسر در شرف ازدواج مقصد و مراد خود را  از امام رضا می طلبند و بیماران نیز به نیت زیارت، شفاعت و بهبودی به زیارت قزل امام"امام طلایی" به مشهد مقدس می روند.

این پژوهشگر ترکمن گفت: عشق به امام  رضا و یا همان قزل امام در بین ما ترکمن ها از گذشته تاکنون بوده و پدران و اجداد ما به اهل بیت پیامبر (ص) و به خصوص امام رضا(رضی الله عنه) اردات عجیبی داشتند و وقتی که صاحب فرزند می شدند، اگر پسر می بود، مشهد، مشهد قلی، مشهد بردی، مشهد قلیچ و اگر دختر می شد؛ مشهد بیکه، مشهد تاج یا مشهد بی بی نامگذاری می کردند.

 ساعدی خاطرنشان کرد: اعتقاد پاک به این امام رئوف در قلوب تک تک ترکمن های خراسان شمالی رخنه کرده و در میان ترکمن ها نور و جلوه ای خاص دارد.

 

دوستی اهل ادامه مسیر رسول الله است

مدرس حوزه علمیه مرادیه پرسه سو راز و جرگلان گفت: ما اهل سنت اعتقاد داریم که زیارت بزرگان دین خصوصا زیارت اهل بیت (رضی الله عنه) یکی از مشروعات دین است و این امر مستحب و سنت است.

عبدالغدیر آخوند صدری نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هرساله نیت می کنیم که همگی اهل سنت روحانیون و طلاب راز و جرگلان به زیارت امام رضا برویم در اجر معنوی خداوند منان سهمی داشته باشیم.

 وی افزود: مودت و دوستی اهل بیت(رضی الله عنه) ادامه مسیر رسول الله است، چون رابطه و مودت با اهل بیت رسول خدا قطعا پیوند محکمی را برای این راه خدا و دین اسلام به وجود می آورد.

آخوند صدری گفت: مودت نسبت به اهل بیت(رضی الله عنه) باعث می شود راه راستین رسول خدا در تاریخ اسلام و امت های اسلامی ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه راز و جرگلان هم، اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر و مخصوصا حضرت رضا (رضی الله عنه) ارادت خاصی دارند و هر ساله زیارت امام رضا(رضی الله عنه) مشرف می شوند تا از محبت و الطلاف آن حضرت برخوردار شوند.

انتهای پیام/وحیدی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک