شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ساعت ۹:۸
مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفراین:

رکورد تولید محورهای ریلی در مجتمع صنعتی اسفراین شکسته شد

علی ملک گفت: با تلاش و همت کارکنان این مجتمع، تعداد 184 عدد محور کاملاً ماشین کاری شده در تیرماه نهایی و تحویل انبار شد که این رقم 4 برابر بیشتر از میانگین قبل بوده است.
رکورد تولید محورهای ریلی در مجتمع صنعتی اسفراین شکسته شد,

علی ملک، مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفراین در گفتگو با خبرنگار عصراترک در اسفراین با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اهمیت و ضرورت توسعه ناوگان ریلی کشور، تولید سالانه بیش از 7 هزار انواع محور واگن و لکوموتیو به صورت خام (آهنگری شده) و 3هزار عدد انواع محور به صورت ماشینکاری شده در دستور کار این مجتمع قرار گرفته است.

ملک با تأکید بر ارتقای این ظرفیت افزود: با خرید دو دستگاه تراش CNC و سنگ محور، باعث کاهش چشمگیر زمان تحویل سفارشات بوده و امیدوار خواهیم بود ماهانه 300 عدد محور نهایی شده را تحویل ناوگان ریلی کشور دهیم.

وی ادامه داد: طی شش ماه گذشته، قرارداد فروش6 هزار و 500 عدد از انواع محور واگنهای باری، مسافری و لکوموتیو نهایی و یا در حال نهایی شدن است و تاکنون تعداد 3 هزار  500 عدد نیز تحویل بهره برداران شده است و طی این قراردادها به صورت تقریبی موجب صرفه جویی ارزی حدود 5 تا 7 میلیون یورو خواهد شد.

مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفراین افزود: این مجتمع در راستای خودکفایی کشور در بومی سازی چرخهای منوبلوک مورد مصرف در ناوگان ریلی، ضمن تولید نمونه های آزمایشی، اقدام به برگزاری مناقصه به منظور ارزیابی کیفی پیمانکار برای تولید انبوه چرخ نیز کرده است.

ملک گفت: این مجتمع، اصلی ترین تولید کننده انواع محور واگن های باری(روسی، پارسی و رومانی) و اکسپرس(مسافری) است و بومی سازی انواع محور لکوموتیوGM، آلستوم، زیمنس) برای اولین بار در ایران در این مجتمع انجام شده است و تأییدیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بهره برداران را دریافت کرده است.

انتهای پیام/حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک