شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ساعت ۱۳:۳۸
معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی:

کلیه ام را می دهم تا شهرداران ضعیف دوباره ابقا نشوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: درصورتیکه اعضای جدید شورای شهرهای استان از بنده نظرخواهی کنند، ابقای برخی از شهرداران کنونی استان که عملکرد ضعیفی داشته اند را به آنان اصلا توصیه نمی کنم حتی برای اینکه شهردار نشوندحاضرم کلیه ام را بدهم.
کلیه ام را می دهم تا شهرداران ضعیف دوباره ابقا نشوند,

به گزارش خبرنگار عصراترک، غلامرضا هوایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در نشست با شهرداران خراسان شمالی اظهار کرد: در دوره پنجم شورای شهرها عملکرد برخی از شهرداران استان خوب بوده و آنان با جان و دل کار کرده اند، با این وجود، عملکرد برخی دیگر از شهرداران مورد نقد است و عملکردی خوب از خود بر جای نگذاشته اند.

هوایی همچنین تصریح کرد: شهرداران اقدامات برجسته خود  برای عمران شهری را با توضیح از طریق نصب بنر به اطلاع عموم برسانند.

وی در عین حال، وی بیان کرد: درصورتیکه اعضای جدید شورای شهرهای استان با آغاز فعالیت خود از بنده درباره انتخاب شهرداران جدید و یا ابقای شهرداران فعلی نظر بخواهند، ابقای برخی از شهرداران کنونی استان که عملکرد ضعیفی را داشته اند را اصلا توصیه نمی کنم حتی برای اینکه شهردار نشوند، حاضرم که کلیه ام را بدهم.

وی توصیه کرد: شهرداران نمونه باید معرفی شوند تا تشویقی از عملکرد آنان باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه به بازدیدهای سرزده اخیر خود از نقاط مختلف شهری استان نیز اشاره و اظهار کرد: نکته جالب توجه آن است که برخی از شهرهای استان در مسیرهای ورودی خود، تابلوی معرفی منطقه خود را نداشتند و حتی برخی از مناطق شهری دارای مزیت های برجسته تولیدی و گردشگری بودند که در تابلوی معرفی ورودی شهرها به آن اشاره نشده بود.

وی با اعلام اینکه اعتباری را در اختیار شهرداران استان قرار می دهم تا برای آماده سازی و نصب تابلوهای ورودی مناطق شهری خود و معرفی مزایای منطقه خود هزینه کنند، گفت: به شهردارانی که نسبت به انجام نصب تابلو در مناطق ورودی شهرهای خود به منظور معرفی منطقه به گردشگران اقدام کنند، امتیاز می دهم.

وی به وجود برخی از مناطق بکر گردشگری در استان نیز اشاره کرد و افزود: برخی از مناطق این استان دارای ظرفیت های برجسته ای هستند که برای انجام سرمایه گذاری های گردشگری بسیار حائز اهمیت هستند.

هوایی توصیه کرد: چنانچه برخی از این مناطقی که در مجاورت مناطق شهری قرار دارند، دهیار و یا مالک خصوصی نداشته باشند، شهرداران نسبت به آماده سازی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در آنها ورود کنند تا این مناطق به فضاهای گردشگری و درآمدزا برای منطقه تبدیل شوند.

وی در بخش دیگری از سخن خود، به نزدیک شدن به پایان سال مالی 1399 و اعتبارات تملک و دارایی اختصاص یافته به شهرداری ها نیز اشاره و تاکید کرد: یک ریال از اعتبار دولتی سال مالی 99 که به شهرداری های استان اختصاص یافته است نباید به خزانه بازگردد چون این اعتبار متعلق به مردم است و تمامی این اعتبار باید برای امور شهری این شهرها هزینه شود.

در عین حال، وی خواستار شد: شهرداران کنونی خراسان شمالی پرونده عملکردی خود را در حوزه های مالی و عمرانی شفاف آماده کنند و در اختیار شهرداران جدید قرار دهند و با انتشار آنها به اطلاع عموم مردم برسانند و جای هیچگونه بحثی را باقی نگذارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی همچنین بیان کرد: شهرداران کنونی، پروژه های ناتمام شهری را در حد توان مالی شهرداری ها  تکمیل کنند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک