شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ساعت ۹:۷
مدیر جهاد کشاورزی جاجرم گفت:

کاهش ۵۰ درصدی تولید گندم در جاجرم به علت خشکسالی/ آغاز برداشت غلات در جاجرم

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع این شهر، گفت: خشکسالی و خسارات ناشی از سیل باعث کاهش ۵۰ درصدی تولید گندم در جاجرم شده است.
کاهش ۵۰ درصدی تولید گندم در جاجرم به علت خشکسالی/ آغاز برداشت غلات در جاجرم,

ابوالفضل عباسیان مدیر جهاد کشاورزی جاجرم در گفتگو با پایگاه خبری جاجرم با بیان اینکه برداشت غلات در شهرستان آغاز شده است اظهار کرد: شهرستان جاجرم با سطح زیر کشت ۶ هزار هکتار زراعت غلات گندم و جو آبی یکی از مناطق اصلی تولید غلات در خراسان شمالی است.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم ادامه داد: این شهرستان با تولید ۹ هزار تن گندم و ۷ هزار و ۵۰۰ تن جو پیشرو در امر تولید در استان می‌باشد.

وی افزود: سال جاری به علت خشکسالی حادث شده و خسارت ناشی از سیل، تولید این محصول تا ۵۰ درصد کاهش یافته تا جایی که به علت گرمای زیاد و کاهش بارندگی محصول زودتر از موعد رسیده و قابل برداشت است.

عباسیان تصریح کرد: چند روزی است که برداشت جو نیز در منطقه آغاز شده و در حال حاضر تعداد ۱۲ دستگاه کمباین بومی در شهرستان عملیات برداشت را بر عهده گرفته‌اند.

مدیر جهاد کشاوری جاجرم در انتها گفت: ناظرین برداشت نیز نظارت فنی خود را جهت جلوگیری از ریزش دانه‌ها زیر نظر مدیریت جهاد کشاورزی به انجام می‌رسانند.

 

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک