شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ساعت ۱۵:۴
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

اجرای راهبرد یکسان سازی خوراک دام برای عبور از چالش کمبود نهاده ها

محمد محمدزاده گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در تعامل با کارخانجات تولید خوراک دام استان برنامه تبدیل نهاده های خام دامی به کنسانتره به منظور یکسان سازی خوراک دامی برای تمامی واحدهای دامی استان در قالب تولید کنسانتره را از فروردین ماه امسال در دستور کار قرار داده است.
 اجرای راهبرد یکسان سازی خوراک دام برای عبور از چالش کمبود نهاده ها,

محمد محمدزاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک در پاسخ به نارضایتی و گلایه دامداران سبک و سنگین روستایی استان اظهار کرد: متاسفانه کاهش بارندگی ها در فصول پاییز و زمستان سال گذشته و فروردین ماه امسال و تاثیر منفی آن بر پوشش گیاهی مراتع استان، تغذیه کافی دام های سبک و سنگین روستایی استان را به شدت دچار مشکل کرده است.

محمد زاده عنوان کرد: افزون بر این، مقدار سهمیه نهاده های خام اختصاصی وزارت جهاد کشاورزی برای دام های سبک و سنگین نیز پاسخگوی نیاز روزانه دام های روستایی استان نیست، بنابراین شرایط موجود موجب نگرانی و نارضایتی دامداران شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه سهمیه نهاده های خام جو و ذرت اختصاص یافته از وزارت جهاد کشاورزی به استان برای هر ماه کم است و این دو نهاده خام با یکدیگر به استان ارسال نمی شوند، بنابراین سازمان جهاد کشاورزی استان در تعامل با کارخانجات تولید خوراک دام استان برنامه تبدیل نهاده های خام دامی به کنسانتره به منظور یکسان سازی خوراک دامی برای تمامی واحدهای دامی استان در قالب تولید کنسانتره را از فروردین ماه امسال در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: به طور کلی در فروردین ماه امسال 12 هزار تن کنسانتره با قیمت دولتی به واحدهای دامی سبک و سنگین روستایی و صنعتی استان اختصاص یافت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: در عین حال، در فروردین ماه امسال، سازمان جهاد کشاورزی استان با مکاتباتی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام داد، موفق شد تا 800 تن جو و 700 تن ذرت مازاد بر سهمیه ماه را دریافت کند، بنابراین سهمیه کنسانتره اردیبهشت ماه جاری هر راس دام سنگین روستایی استان از 70 کیلوگرم به 130 کیلوگرم و هر راس دام سبک روستایی استان نیز بین پنج تا 10 کیلوگرم شد.

وی همچنین اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در راستای حمایت از اشتغال دامپروری و دامداری در استان و کمک به دامداران استان برای عبور از این شرایط سخت گرفتار شده، تقاضای امهال تسهیلات بانکی دامداران، اعطای تسهیلات ارزان قیمت به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای دامی فعال، تامین اعتبار برای آبرسانی سیار به واحدهای دامی، اجرای طرح فراگیر بیمه رایگان واحدهای دامی، انجام واکسیناسیون دام ها، احداث آبشخورها، ایجاد حمام های ضد کنه، خرید مواد مغذی مورد نیاز دام ها، خرید تضمینی گوشت قرمز دامداران و اجرای طرح دام امانی را از وزارت جهاد کشاورزی تقاضا کرده است که هنوز منتظر پاسخ این وزارت خانه هستیم.

محمدزاده افزود: برای انجام عقد قرارداد اتحادیه های دامی با کشاورزان در استان برای کشت محصولات سورگوم، ذرت علوفه ای و چغندرعلوفه ای درخواست اعتبار از وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.


انتهای پیام/قهرمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک