جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ساعت ۱۳:۴۹
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

ساماندهی نیروهای بلاتکلیف آموزش و پرورش کند است/ نگاه برون سپاری در وزارت سد راه جذب نیروهای نهضتی

سید محمد پاکمهر با بیان اینکه ساماندهی نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پروش به کندی انجام می شود، گفت: نیروهایی در بدنه آموزش و پرورش وجود دارند که 10 سال از عمرشان را در مناطق محروم و مرزی با امید به آینده شغلی به تدریس پرداخته اند، در حالی که تاکنون تعیین تکلیف نشده اند.
ساماندهی نیروهای بلاتکلیف آموزش و پرورش کند است/ نگاه برون سپاری در وزارت سد راه جذب نیروهای نهضتی,

سید محمد پاکمهر، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در صحن مجلس در گفتگوی تلفنی با خبرنگار عصراترک در رابطه با تذکر به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طرح رتبه بندی معلمان یکی از درخواست ها از وزیر آموزش و پرورش بوده که طی دو هفته گذشته توسط هیئت دولت به مجلس تقدیم شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال 1400 اعتبار رتبه بندی فرهنگیان مصوب شده بود، گفت: وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد که چرا لایحه طرح رتبه بندی فرهنگیان را به صورت دوفوریتی به مجلس ارائه نداده تا در اولویت قرار گیرد، زیرا طرح های عادی چند ماه طول می کشد  تا در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

 

پاکمهر موضوع مهم بعدی را اعمال آخرین مدرک تحصیلی فرهنگیان در رتبه بندی ها اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح در راستای ایجاد انگیزه و کیفیت بخشی به نظام آموزشی بوده، بنابراین با بها دادن به جایگاه واقعی معلمان، قطعا کیفیت نظام آموزشی بالا می رود.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی اضافه کرد:  ساماندهی نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پروش به کندی در حال انجام است بطوری که نیروهای زیادی از سال 91 حدود 10 سال از عمرشان را در مناطق محروم مرزی با امید به آینده شغلی به تدریس پرداخته اند اما تاکنون تعیین تکلیف نشده اند.

 

وی با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت آموزشی باید در اولویت اقدامات وزارت باشد، گفت: افرادی که از سال 91 در نهضت مشغول به کار شده اند، شرایط شرکت در آزمون ها را نیز از دست داده اند، در حالی که از طرف دیگر وزارت آموزش و پرورش با نگاه برون سپاری و خرید خدمات نیروهایی جدیدی را بر بدنه آموزش و پرورش وارد می کند، اما عده زیادی از نیروها بلاتکلیف هستند.

 

پاکمهر یادآور شد: علاوه بر این افرادی که در آزمون کتبی نمره علمی و صلاحیت را کسب کردند، در مرحله مصاحبه از هر سه نفر یک نفر پذیرفته شد که با وجود سه هزار ردیف خالی باید برنامه ریزی به گونه ای باشد که این افراد که کارنامه سبز دارند و در مصاحبه پذیرفته نشدند در این مرحله پذیرش شوند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
فاطمه | 1400/02/27
0
0
حرف درستیه. ان شاءالله هر چه زودتر همه نهضتی ها استخدام شوند
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک