شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ساعت ۱۰:۴۶
شهردار یکه سعود پاسخ داد:

اصلاح نامگذاری معابر شهر یکه سعود در دست اقدام/خوانش های متفاوت از نام یکه سعود

شهردار یکه سعود گفت: انجام و اصلاح نامگذاری معابر شهر یکه سعود پس از انجام ساماندهی معابر این شهر انجام خواهد شد.
اصلاح نامگذاری معابر شهر یکه سعود در دست اقدام/خوانش های متفاوت از نام یکه سعود,

جابر خالدی، شهردار یکه سعود در گفت و گو با عصر اترک درباره مطالبه شهروندان یکه سعود نسبت به انجام نامگذاری صحیح معابر این شهر اظهار کرد: بهبود بخشی به خوانایی تابلوهای سطح معابر این شهر،هماهنگی و یکپارچگی در طراحی و نصب تابلوها،هویت بخشی به سیمای شهر یکه سعود و ارتقای کیفیت بصری فضاهای شهری از اولویت های برنامه شهرداری یکه سعود است.

خالدی افزود: با این وجود، به علت مشخص نبودن وضعیت اجرای طرح هادی شهری در یکه سعود، ساماندهی نبودن وضعیت معابر و ضعف در زیرساخت های شهری یکه سعود، در حال حاضر نمی توانیم به نصب تابلوهای سطح معابر این شهر اقدام کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از انجام تعریض و تسطیح معابر همچنین ساماندهی آب های سطحی در این شهر، در آینده نزدیک نسبت به نصب تابلوهای بخشی از معابر سطح شهر اقدام خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه ایمن سازی معابر، مسیرها و میادین شهر همچنین نصب علائم هشدار دهنده ترافیکی در معابر به منظور کاهش ترافیک و سهولت در انتخاب مسیرها در دستور کار شهرداری یکه سعود است، هماهنگی با مسئولان پلیس راه و راهور شهرستان راز و جرگلان انجام خواهد شد.

شهردار یکه سعود در بخش دیگری از سخن خود عنوان کرد: کمیته ساماندهی تابلوهای شهر یکه سعود علاوه بر بررسی و ساماندهی تابلوهای سطح شهر موظف است تمامی معابر بدون نام را شناسایی و به شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر یکه سعود اعلام کند تا اقدام لازم شروع شود.

وی درباره نحوه انتخاب نامگذاری معابر این شهر نیز گفت: اولویت انتخاب نامگذاری برای معابر، نام شهدای والا مقام شهر یکه سعود است.

وی افزود: میدان ورودی این شهر که در دست احداث است نیز به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی به نام سردار دل ها مزین خواهد شد.

خالدی در ادامه با اشاره به حفظ سنت ها در شهر ترکمن نشین یکه سعود نیز اظهار کرد: نام بزرگان دین اسلام همچنین نام آوران فرهنگی و هنری شهر یکه سعود و قوم ترکمن از دیگر گزینه های مورد توجه شهرداری برای نام گذاری معابر است.

وی درباره انتخاب نام شهر یکه سعود بیان کرد: اگر چه خوانش های متفاوتی از نام این شهر می شود اما معنای اصلی نام شهر یکه سعود " تک درخت بید " است و نام شناسنامه ای آن " یکه سعود " است.

شهردار یکه سعود افزود: این در حالی است که برخی از ادارات این شهر بر تابلوی درب ساختمان های اداری خود کلمه " یکه صعود " نوشته اند که این نوشتار صحیح نیست.

انتهای پیام/رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک