جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ساعت ۸:۳۱
معاون رسانه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی عنوان کرد:

دردسر ساز شدن ترویج زندگی های دروغین در فضای مجازی / بی توجهی وزارت ارتباطات نسبت به رواج فضاهای مجازی نامطلوب

حجت الاسلام مرتضی رستم پور گفت: ترویج زندگی دروغ یکی از مباحثی است که این روزها باعث ایجاد دردسر در فضاهای رسانه ای و مجازی شده و متاسفانه افرادی که دارای زندگی عادی هستند و فانتزی از زندگی مجلل دارند، با استفاده از تصاویر دیگران زندگی خود را ترویج می دهند.
دردسر ساز شدن ترویج زندگی های دروغین در فضای مجازی / بی توجهی وزارت ارتباطات نسبت به رواج فضاهای مجازی نامطلوب,

حجت الاسلام مرتضی رستم پور، معاون رسانه، فرهنگ سازی و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در این باره اظهار داشت: در زمینه ترویج فرهنگ غربی و کنترل نشدن فضای مجازی به خصوص در حضور آزاد تمامی افراد جامعه در شبکه اجتماعی، مسائل زیادی دامن گیر خانواده ها شده است.

وی ادامه داد: ترویج زندگی دروغ یکی از مباحثی است که این روزها باعث ایجاد دردسر در فضاهای رسانه ای شده و متاسفانه افرادی که دارای زندگی عادی هستند و فانتزی از زندگی مجلل دارند، با استفاده از تصاویر دیگران زندگی خود را ترویج می دهند.

حجت الاسلام رستم پور گفت: ترویج این سبک زندگی باعث تغییر ذائقه افراد جامعه و پمپاژ حس ناامیدی در بقیه افراد جامعه است که با تصاویر و فیلم های دروغین به مرور زمان روی روان جامعه و خانواده تاثیر منفی دارند.

وی گفت: این تاثیرات مجازی از لحاظ مسائل روحی خانواده را به سمت طلاق و از لحاظ مسائل معیشتی افراد را به سمت مشاغل کاذب از جمله حضور در سایت های شرط بندی می کشاند که در نهایت باعث سردی در روابط خانوادگی، کمرنگ شدن روابط زوجین، ارتباط بین فرزندان و والدین خواهد شد.

معاون رسانه، فرهنگ سازی و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی افزود: با مرور زمان حضور بیش از حد و تاثیرپذیری از فضای مجازی باعث از بین رفتن عقلانیت در درون انسان و پدیدار شدن تاثیراتش خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بزرگترین آسیبی که امروز بشر با آن مواجه شده، تفکر نکردن و نگاه تفکر نقاد به فضای رسانه به خصوص شبکه های اجتماعی نوبروز هستند، که باعث شده پذیرش افراد نسبت به این شرایط بالا رود و مشکلات بعد از آن بروز خواهند کرد.

حجت الاسلام رستم پور با بیان اینکه قطعا رواج این فضاهای نامطلوب و استفاده آزاد برای تمام رده های سنی نشات گرفته از عدم حساسیت نهادهای متولی کار است، گفت: نکته قابل توجه این است که نهادها با افزایش فراوانی موضع، دچار ول انگاری شده اند و نسبت به تغییر ذائقه مردم در این فضا احساس مسئولیت نمی کنند که باعث از بین رفتن بنیان خانواده در جامعه ایرانی و اسلامی شده است.

وی یادآور شد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واقع متولی اصلی فضای رسانه ای در کشور است که بعد از بارها تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکنون حرکت خاصی در این حوزه مشاهده نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در جامعه موجود فعلی در قرن 21، متاسفانه کشور ایران بین زندگی مدرنیته و سنتی گیر کرده است، گفت: به دلیل وجود رسانه های کاملا مدرن و سبک زندگی اسلامی که در کشور ایران وجود دارد، تقابل بین این دو سبک و در واقع ول انگاری را به همراه داشته است.

وی عدم برنامه ریزی، عدم آموزش، عدم درک درست از شناخت این نکات را دلیل رخ دادن اتفاقات این روزهای فضای مجازی خواند و گفت: بنابراین به مرور زمان خیلی از خانواده ها به دلیل جنبه اقتصادی و ارضای نیازهای روانی به سبک زندگی مدرن مراجعه می کنند و چون با اصل زندگی سنتی در تناقض است، دچار دوگانگی شده اند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک