شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ساعت ۱۱:۲۴
دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی خبر داد:

ورود سامانه بارشی بسیار قدرتمند از پنج شنبه شب به خراسان شمالی / پیش بینی سرمازدگی گسترده در باغ ها

علیرضا گلرخ گفت: سامانه بارشی بسیار شدید از عصر پنج شنبه وارد استان خراسان شمالی می شود و از عصر جمعه تا صبح یک شنبه با کاهش 8 تا 10 درجه ای دما هوا پیش بینی شده است.
ورود سامانه بارشی بسیار قدرتمند از پنج شنبه شب به خراسان شمالی / پیش بینی سرمازدگی گسترده در باغ ها ,

علیرضا گلرخ، دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: براساس آخرین نقشه های هواشناسی از اواخر شب پنج شنبه ورود موج بارشی بسیار قدرتمند همراه با وزش باد شدید در استان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین همراه با ورود این سامانه بارشی به استان بارشها به صورت باران و برف، سیلاب، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.

گلرخ اضافه کرد: از جمعه شب تا صبح یک شنبه کاهش 8 تا 10 درجه ای دمای هوا و خطر سرمازدگی گسترده برای باغ های استان پیش بینی شده است.

 دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی اکیدا هرس درختان انجام نشود، خاطرنشان کرد: در بحث باغ ها و مزارع عدم انجام سم پاشی و محلول پاشی تا اوایل هفته آینده، کودپاشی پتاسه، محافظت از نهال های جوان و اطمینان از استحکام پوشش گلخانه ها در برابر باد شدید تا اوایل هفته آینده، ایجاد کرت های مناسب جهت استفاده از بارش ها در آبیاری مزارع و باغات در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد: در موضوع هواشناسی کاربردی دامپروری، ترمیم و تنظیم دمای دامداری ها و انبارها، عدم چرای دام در ارتفاعات و مسیل ها مدنظر قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک