شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ساعت ۱۲:۳۵

۲۵ هزار اصله نهال در شیروان غرس می شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: همزمان با هفته درختکاری ۱۴ هزار اصله نهال صنوبر و ۱۱ هزار اصله نهال گونه‌های جنگلی و فضای سبز در این شهرستان غرس می‌شود.
۲۵ هزار اصله نهال در شیروان غرس می شود,

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری شیروان، مصطفی سیامکی با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری همانند سال گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی و با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۲ اسفند ماه برگزار می شود.

وی افزود: شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری "همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی" است و دستورالعمل و روز شمار ابلاغ شده از طرف سازمان ها جنگلها و مراتع برای مراسم هفته منابع طبیعی در سطح شهرستان انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان با بیان اینکه عمده نهالهای جنگلی قابل توزیح این شهرستان سرو خمره‌ای، افرا زینتی، زبان گنجشک، زیتون تلخ، ارغوان و عرعر است ابراز داشت: تعدادی از این نهال ها در روز درختکاری و در ایام هفته در سطح شهر شیروان، شهرهای زیارت، لوجلی و قوشخانه و مابقی توسط دهیاری ها در سطح روستاهای شهرستان غرس خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان با بیان اینکه درختکاری در شهرستان شیروان تنها به اسفند ماه منتهی نشده است اضافه کرد: در راستای اجرای طرح های جهشی 99*9 در زمینه زراعت چوب و به منظور جلب مشارکت مردمی برای حفظ، توسعه و احیای منابع طبیعی توسعه فضای سبز و بالا بردن میزان تولید چوب و کاهش فشار بر قطع درختان جنگلی، ایجاد درآمد و اشتغالزایی و تأمین مواد اولیه صنایع سلولزی و چوبی هفت هزار اصله نهال صنوبر جهت اجرای زراعت صنوبر به صورت رایگان بین متقاضیان توزیع شد.

انتهای پیام/حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک