جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۰۳ - ساعت ۲۰:۱۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در اختتامیه جشنواره ملی آیات:

بیان دین با زبان هنر، ماندگاری و اثرگذاری بیشتری دارد

حجت الاسلام رضا نوری با اشاره به اینکه هنرمند با شناخت صحیح از فرهنگ و دین، می تواند، اثری در اوج و ماندگار در تاریخ خلق کند، گفت: زمانی که دین با زبان هنر مطرح شود، ماندگاری و اثرگذاری بیشتری پیدا خواهد کرد.
بیان دین با زبان هنر، ماندگاری و اثرگذاری بیشتری دارد,

به گزارش عصراترک، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عصر امروز در اختتامییه سومین جشنواره سراسری آیات به میزبانی بجنورد اظهار داشت: زمانی که دین با زبان هنر مطرح شود، ماندگاری و اثرگذاری بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: دین مطابق با فطرت آدمی است و از بین نمی رود، بنابراین هر چیزی که با فطرت همراه شود از بین نخواهد رفت.

حجت الاسلام  نوری با اشاره به تاثیرگذاری قرآن بر الهام گرفتن از این کتاب آسمانی از سوی هنرمند تاکید و آن را دلیل ماندگاری آثار هنری برشمرد.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: هنرمند با شناخت صحیح از فرهنگ و دین، درد جامعه و درک فطرت آدمی در کنار تخصص لازم می تواند، اثری در اوج و ماندگار در تاریخ خلق کند.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: هنرمند با درک ندای فطرت و شکوفاسازی آن اثر ماندگاری را تولید خواهد کرد که در حکم حسنه جاریه است.

 

گفتنی است، سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور و به میزبانی خراسان شمالی از اول بهمن فعالیت خود را با رقابت 7 گروه نمایشی از استان های خراسان رضوی، کرمانشاه، اصفهان، قزوین، اردبیل، مرکزی و خراسان شمالی و داوری «سعید اسدی»، «حسین مسافر آستانه» و «محمد حیدری» در سایت تیوال آغاز کرد، امشب با معرفی نفرات برتر در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد به کار خود پایان داد.

هیئت داوران در بخش بازیگری زن با اهدای لوح تقدیر از سمیره بیگدلی برای بازی در نمایش برزخ اروی شاعره آتشاز اصفهان تقدیر به عمل آورد

در این بخش هیئت داوران دیپلم افتخار خود را به آزاده حیدرزاده بازیگر نمایش برای عشق از خراسان شمالی اهداء کرد

هیئت داوران در بخش متون نمایشی، ضمن تقدیر از میلاد اکبرنژاد نویسنده نمایش می خواستم ببوسمت باران گرفت از خراسان رضوی، جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به لیلی عاج نویسنده نمایش قند خون از استان مرکزی اهدا کرد.

هیئت داوران، هم چنین دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش کارگردانی را به مرتضی اسدی مرام برای نمایش سپاسنامه هانیه و چند روایت متقاطع از کرمانشاه اهدا و از اصغر مرادی کارگردان اثر نمایشی برزخ  اروی شاعره آتش از اصفهان تقدیر کرد

در بخش بازیگران مرد ، لوح تقدیر و جایزه نقدی به کیوان حبیبی برای بازی در نمایش شمرکشی از قزوین رسید و جایزه این بخش از سوی داوران شامل دیپلم افتخار  به هاشم پور محمد بازیگر نمایش سپاسنامه هانیه و چند روایت متقاطع از کرمانشاه اهدا شد.

در بخش طراحی صحنه هیچ اثری را برگزیده اعلام نشد و از سید محسن هاشمی طراح صحنه اثر نمایشی می خواستم ببوسمت باران گرفت از خراسان رضوی نیز با لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر کرد

در بخش موسیقی، هیچ اثری را برگزیده اعلام نشد و از موسی غنی زاده طراح صدا و موسیقی اثر نمایشی باد سرخ از اردبیل نیز با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر به عمل آورد

بر اساس این گزارش، در بخش طراحی لباس نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی به «فرزانه محمد نیا» برای نمایش «قند خون» از استان مرکزی رسید

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک