جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ساعت ۱۵:۱۵
سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اعلام کرد:

عرضه تخم مرغ فله ای در استان متوقف می شود/نامناسب بودن بار میکروبی شیر فله ای در مراکز عرضه

رضا رحیمی گفت: در استان، از بهمن ماه امسال عرضه تخم مرغ بسته بندی شده در شبکه عرضه، جایگزین عرضه تخم مرغ فله ای خواهد شد و به مرور عرضه تخم مرغ فله ای از شبکه توزیع استان حذف می شود.
عرضه تخم مرغ فله ای در  استان متوقف می شود/نامناسب بودن بار میکروبی شیر فله ای در مراکز عرضه,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، رضا رحیمی، سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در نشست خبری با اشاره به دستورالعمل سراسری مبنی بر حذف عرضه تخم مرغ فله ای از شبکه توزیع و مصرف در کشور و جایگزینی عرضه تخم مرغ بسته بندی و شناسه دار اظهار کرد: در استان خراسان شمالی نیز از ابتدای بهمن ماه امسال این دستورالعمل اجرایی خواهد شد.

رحیمی گفت: عرضه تخم مرغ فله ای از شبکه توزیع و مصرف در سطح استان ها به مرور حذف خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح معایب مصرف شیر خام فله ای پرداخت و در این باره گفت: بر اساس قانون، فروش شیر خام فله ای در کشور ممنوع و غیر قانونی است و استفاده آن به لحاظ بهداشتی نیز اشتباه است.

وی تصریح کرد: با این وجود، در خراسان شمالی به علت وجود مسئله تداخل صنفی، خواربارفروشی ها به فروش شیر خام فله ای اقدام می کنند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که شیر خام فله ای هیچ برتری بر شیر صنعتی ندارد و شیر خام فله ای فقط چربی بیشتری دارد، افزود: جوشاندن شیر خام موجب از بین رفتن مواد معدنی این محصول می شود.

وی گفت: شیر پاستوریزه و استرلیزه بهترین شیر مصرفی هستند.

وی یادآور شد: این در حالی است که بیماری تب مالت نتیجه مصرف شیر خام فله ای است و در خراسان شمالی سالانه بیش از 100 نفر بر اثر مصرف شیر خام فله ای به این بیماری مبتلا می شوند.

رحیمی همچنین عنوان کرد: علاوه بر اینکه بار میکروبی موجود در شیر خام بالا است، تقلبات در شیر خام شامل افزودن آب و افزودن موادی که جلوی رشد میکروب ها را می گیرد، بیشتر است.

در عین حال، وی اعلام کرد: در خراسان شمالی عرضه شیر خام فله ای در مراکزی انجام می شود که به طور مستمر زیر نظر رصد و پایش های کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان هستند.

وی افزود: در این مراکز شیری که عرضه می شوند مخلوط به افزودن مواد خطرناک نیستند، با این وجود، شیر خام فله ای در این مراکز بار میکروبی مناسبی ندارد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی به طرح ساماندهی عرضه شیر خام فله ای در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا، سازمان صمت استان متعهد شده است که به خواربار فروشی ها اخطار دهد تا فروش این محصول را متوقف کنند.

رحیمی افزود: انجام مرحله اول از صدور اخطارها به خواربار فروشی ها در استان توسط سازمان صمت استان انجام شده است و مراحل دوم و سوم آن نیز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک