شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ساعت ۱۴:۱۹
مدیر کل تعاون، کار خراسان شمالی اعلام کرد:

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان طی هفت سال گذشته/اعطای ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به متقاضیان استان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از محل اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اعطای تسهیلات مشاغل خانگی همچنین اقدام دفاتر کاریابی استان برای متقاضیان جویای کار در استان، طی هفت سال گذشته برای 20 هزار نفر فرصت اشتغال فراهم شده است.
ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان طی هفت سال گذشته/اعطای 67 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به متقاضیان استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حسن نوری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید به اذن مقام معظم رهبری یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد فرصت های اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور برداشت شد تا در قالب تسهیلات قرض الحسنه اعطا شود.

نوری گفت: سهم خراسان شمالی از این تسهیلات قرض الحسنه مصوب 455 میلیارد تومان شد که این تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به پنج هزار و 385 طرح اعطا و برای 9 هزار نفر فرصت اشتغال پایدار و متوسط ایجاد شد.

وی افزود: عمده این تسهیلات برای طرح های کشاورزی و دامپروری صرف شد.

وی همچنین به اعطای تسهیلات مشاغل خانگی در استان نیز اشاره کرد و گفت: تا به کنون 50 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا شده که در همین راستا برای پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

افزون بر این، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: دفاتر کاریابی استان نیز برای شش هزار متقاضی جویای کار امکان اشتغال فراهم کردند.

وی تصریح کرد: در مجموع از سال 92 تا به کنون از محل اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اعطای تسهیلات مشاغل خانگی همچنین اقدام دفاتر کاریابی استان برای متقاضیان جویای کار در استان برای 20 هزار نفر فرصت اشتغال پایدار و متوسط فراهم شده است.

وی در پاسخ به این سوال که به طور کلی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی به اختصاص بخش عمده ای از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به ایجاد فرصت های اشتغال دامپروری سنتی در استان نقد داشته اند نیز اظهار کرد: در زمینه ایجاد فرصت های اشتغال نوین در بخش کشاورزی و دامپروری باید نگاه و تفکر عموم نسبت به فرصت سازی های اشتغالزا تغییر پیدا کند.

نوری افزود: تحقق این مهم بر وظیفه جهاد کشاورزی است که با برگزاری دوره های ترویجی همچنین الگوسازی تغییر نگاه عمومی را رقم بزند.

وی با تصریح بر این مطلب که به طور کلی از نتیجه خروجی اشتغال ایجاد شده از محل اعطای تسهیلات پایدار روستایی و عشایری در استان راضی نیستیم، اظهار کرد: آنچه که باید اتفاق افتد این است که تسهیلات در بخش کشاورزی باید به سوی ایجاد صنایع تبدیلی- تکمیلی و فرآوری محصولات هدایت شوند تا اشتغال پایدار و ارزش افزوده را به همراه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره اعطای تسهیلات کرونایی به متقاضیان استان طی سال جاری نیز اعلام کرد: سهم خراسان شمالی از این تسهیلات 100 میلیارد تومان بود که تا به کنون 67 میلیارد تومان از این سهمیه در قالب تسهیلات شش میلیون تومان، 12 میلیون تومان و 16 میلیون تومان به متقاضیان اعطا شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: درصورتیکه متقاضیانی تا مهر ماه امسال برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کرده اند اما تسهیلاتی دریافتی نکرده اند، می توانند بابت اخذ این تسهیلات به بانک های عامل مراجعه کنند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک