جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ساعت ۸:۲۸

آب سد بارزوی شیروان وارد مدار مصرف شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: آب مصرفی شهروندان این شهر خراسان شمالی از سد بارزو که بر اثر پاره‌ای مشکلات قطع شده بود، از صبح دیروز (دوشنبه)در مدار مصرف قرار گرفت.
آب سد بارزوی شیروان وارد مدار مصرف شد,

به گزارش پایگاه خبری شیروان به نقل از ایرنا اسحاق خسروپناه اظهار داشت: اینک ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه، وارد شبکه مصرف شده است که حجم کنونی آب سد، ۳۶.۱ میلیون مترمکعب است.

وی گفت: علت قطعی آب سد از ۲۰ روز قبل، برای رفع نشتی در ۶ نقطه اصلی در خط انتقال شبکه سد بوده است که موفق شدیم ۲۰- ۱۵ لیتر آب در ثانیه را که در گذشته نشتی داشته است مدیریت کنیم.

خسروپناه افزود: برای کارها و اقدامات انجام شده در این زمینه، بیش از یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی در سال جاری و کاهش ۲۵ درصدی بارندگی، برنامه مصارف، تحویل آب و مدیریت سد به صورت سخت گیرانه و جدی تاکید می شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و هم اکنون حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

این سد در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

توان تنظیم آب این سد سالانه ۴۴ میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن ۹۲ میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک