شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ساعت ۱۵:۲۴
استاندار خراسان شمالی:

عشایر نباید با مشقت ۳۰ سال پیش زندگی کند/ بودجه عشایر خراسان شمالی ۱۰ برابر شد

استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران و دولتمردان موظف هستند که تغییر و تحولات را در زندگی عشایر ایجاد کنند و قرار نیست این افراد با سختی و مشقت 30 سال پیش زندگی کنند.
 عشایر نباید با مشقت 30 سال پیش زندگی کند/ بودجه عشایر خراسان شمالی 10 برابر شد,

به گزارش عصراترک، محمد علی شجاعی، استانداری خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از شبانان و گله داران عشایر خراسان شمالی از تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای جامعه عشایر استان خبر داد و افزود: تصویب این اعتبار به معنای ده برابر شدن بودجه  جامعه عشایر استان است زیرا سالهای گذشته سهم آنان از اعتبارات بسیار اندک بوده است.

شجاعی با اشاره به اینکه استان دارای پنج هزار خانوار عشایری است، اظهار کرد: هر استانی دارای بودجه مشخص است اما بودجه اختصاص یافته برای خانوار عشایر استان و امکانات رفاهی عشایر پایین است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال پیگیری های مکرر و برگزاری جلسات اعتباری بالغ بر  ۲۰ میلیارد تومان برای جامعه عشایر استان اختصاص پیدا کرد، افزود: ۱۳ میلیارد تومان طی سال جاری و هفت میلیارد تومان در سال آینده اختصاص پیدا می کند.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: مدیران و دولتمردان موظف هستند که تغییر و تحولات را در زندگی عشایر ایجاد کنند و قرار نیست این افراد با سختی و مشقت 30 سال پیش زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه عشایر جمعیتی است که با نداشته ها کار های موفق زیادی را انجام می دهند، گفت: زندگی عشایری خاص است و باید با یک نگاه ویژه به آنها نگاه شود.

استاندار خراسان شمالی تشکیل تعاونی از سوی مردم عشایر را با اهمیت خواند و افزود: با تشکیل تعاونی می توان مسیر تحول و تغییر را سریع تر پیش برد و برای تسریع در این کار نیازمند وحدت رویه جامعه عشایر هستیم.

وی اظهار داشت:سه و نیم درصد جمعیت استان و بیش از ۳۰ درصد تولیدات استان در دستان جامعه عشایر  است لذا وظیفه داریم تا در تمام مراحل مشکلات آنان و حل آن همراه و یاور آنان باشیم.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک