جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ساعت ۱۴:۵۸
رئیس سازمان بسیج عشایر کشور:

عشایر آمادگی قطع واردات گوشت قرمز به کشور را دارد/ قوانین سخت گیرانه اصلاح شود

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور با بیان اینکه عشایر آمادگی دارد واردات 150 هزار تن گوشت قرمز به کشور را قطع کند، گفت: این مهم در قالب طرح و برنامه به مجلس و دولت ارائه شده و با حمایت های جزئی می شود آن را اجرایی کرد.
عشایر آمادگی قطع واردات گوشت قرمز به کشور را دارد/ قوانین سخت گیرانه اصلاح شود,

به گزارش عصراترک، سردار نصرت الله سیف، رئیس سازمان بسیج عشایر کشور پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از شبانان و گله داران عشایر خراسان شمالی اظهار کرد: مسئولین باید برخی از قوانین سخت گیرانه و دست و پا گیر را از مناطق عشایرنشین اصلاح کنند.

سردار سیف تصریح کرد: قوانینی در حوزه عشایر از گذشته به جا مانده که باید بایگانی شود و قوانینی متناسب با زندگی عشایر مصوب و جایگزین شود.

وی اضافه کرد: استاندار به عنوان نماینده دولت در خراسان شمالی باید به نمایندگان مجلس که ادعا می کنند نماینده عشایر هستند، اعلام کند تا پیام این قشر را به مجلس برسانند که در جهت اصلاح قوانین گامی برداشته شود.

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور بهترین مدافعان محیط زیست، جنگل و مراتع را عشایر اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است که در برخی از مقالات دانشگاهی حضور عشایر را در این مناطق عوامل تخریب زیست محیطی می دانند.

سردار سیف با بیان اینکه عشایر در سراسر کشور سالانه 250 هزار تن گوشت قرمز تولید می کند، گفت: عشایر آمادگی دارد 150 هزار تن واردات گوشت قرمز کشور را قطع کند و این را در قالب طرح و برنامه به مجلس و دولت ارائه کرده است که با حمایت های ساده می شود آن را اجرایی کرد در حالی که طبق قوانین اگر عشایر بیشتر از حد مجاز تعریف شده دام نگه داری کند جریمه می شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر در رابطه با مشکلات صحبتی می شود منظور این نیست خدمتی ارائه نشده بلکه اقدامات زیادی انجام شده ولی هنوز نیز باید کار شود  و به رسیدگی نیاز است.

وی  با اشاره به اینکه مردم انقلاب کردند تا همه در یک سطح باشند، گفت: مردم عشایر نیز حق دارند بگویند که فرزندان ما نیز باید همچون فرزندان پایتخت نشین باشند و از امکانات شغل، بهداشت، درمان، تفریح، رفاه، درآمد و مسکن برخوردار باشند.

سردار سیف با بیان اینکه عشایر با جمعیت دو درصدی که دارند پنج درصد شهدای کشور را به خود اختصاص دادند، افزود: مردم عشایر در پیروزی انقلاب، بعد از انقلاب، دوران جنگ تحمیلی حضور پررنگی داشتند، و  10 هزار نفر شهید تقدیم به نظام جمهوری اسلامی ایران کرده اند.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک