شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ساعت ۹:۴۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

"حب الحسین یجمعنا" یک حرکت فرهنگی و گفتمان است / پیوستن ادیان گوناگون به این شعار معجزه قرن است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: " حب الحسین یجمعنا " یک شعار نیست در واقع یک شعور ، حرکت فرهنگی و یک گفتمان است.

 حجت السلام ابالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با شکستن حصر رسانه ای اربعین و ترند یک جهان شدن پیام " حب الحسین یجمعنا " اظهار کرد: اربعین امروز در جهان اسلام به یک نماد قدرت و اقتدار تبدیل شده است  و روح اربعین و محور جاذبه این حرکت امام حسین (ع) است.

 

وی ادامه داد: امام حسین (ع) مغناطیس دلهاست که حوزه مغناطیسی و جاذبه اش آنقدر گسترده است که بعد از گذشت قرنها هم چنان پیرو و یاور جذب می کند و این نشان دهنده عظمت امام حسین (ع) و جایگاه او در عالم هستی و در نگاه دین مبین اسلام است.

 

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: " حب الحسین یجمعنا " یک شعار نیست در واقع یک شعور ، یک حرکت فرهنگی و یک گفتمان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: مردم چه مسلمان و غیر مسلمان امروز عاشقانه پروانه وار به دور شمع وجود امام حسین (ع) جمع می شوند که هیچ مرز و بوم و قوم و فرقه خاصی را نمی شناسد.

 

امام جمعه شهرستان بجنورد خاطر نشان کرد: ادیان گوناگون به شعار " حب الحسین یجمعنا " پیوستند و این یک معجزه قرن  و نویدی برای آینده ای بهتر و روشنتر است.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه حرکت اربعین بیان کننده این است که جهان اسلام به سمت امت سازی پیش می رود، اضافه کرد: امید است این امت خواهد توانست نمونه و الگو باشد و بشریت را از بی دینی و سکولاراندیشی رهایی بخشد و به فطرت نخستین که توحید است بازگرداند.

 

انتهای پیام./ رحمانی  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک