جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس بین الملل | کد خبر: ۲۸۲۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ساعت ۲۰:۳۰

سوریه از تصمیم وزیر خارجه لبنان برای سفر به دمشق استقبال کرد

سفیر سوریه در بیروت از اظهارات وزیر خارجه لبنان مبنی بر تصمیم وی برای سفر به دمشق استقبال و از موضع بیروت قدردانی کرد.
سوریه از تصمیم وزیر خارجه لبنان برای سفر به دمشق استقبال کرد,

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان که شنبه هفته جاری در نشست اتحادیه عرب خواستار بازگشت سوریه به این اتحادیه شده بود، یک روز بعد از قصد خود برای سفر به سوریه خبر داد و گفت به زودی به دمشق سفر می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه «الجمهوریه»، «علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان از این موضوع استقبال کرد و گفت، منافع لبنان اساسا در هماهنگی با سوریه نهفته است و اگر این هماهنگی نبود ارتفاعات «عرسال» در مرز لبنان و سوریه آزاد نمی‌شد.

وی ادامه داد: «ما این موضع لبنان که دیکته‌ها و فشارهای خارجی را رد می‌کند، قدر می‌نهیم. به نظر می‌رسد همین دیکته‌ها و فشارها هنوز برخی کشورهای عربی را از بازگرداندن روابط عادی با سوریه باز می‌دارد.»

عبدالکریم سپس از موضع «میشل عون» رئیس جمهور لبنان نیز که از روز اول بحران سوریه بر پیروزی این کشور تأکید کرده بود، تشکر کرد.

وی درباره مسأله آوارگان سوری نیز گفت، سران سوریه همچنان تمایل دارند نهایت تسهیلات ممکن را برای بازگشت آوارگان به وطن اختصاص دهند و ثابت شده خدماتی که آنها در وطن خود دریافت می‌کنند در هیچ جای دیگری دریافت نمی‌کنند.

رأی‌الیوم در این زمینه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که باسیل موضع خود را از خلال آنچه از طرف‌های عربی در قاهره شنیده بود، بیان کرد. می‌توان دریافت که وی چراغ سبز را از پایتخت‌های عربی مخالف دمشق دریافت کرده و «سعد الحریری» نخست‌وزیر را در جریان این موضوع قرار داده و رضایت ضمنی را از الحریری گرفته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک