شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ساعت ۸:۴۸
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان رازوجرگلان:

۱۱ هکتار از مراتع قرق گوینیک در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان رازوجرگلان از مهار آتش سوزی در منطقه قرق گوینیک خبر داد و گفت: در این آتش سوزی 11 هکتار از مراتع گوینیک در آتش سوخت.
11 هکتار از مراتع قرق گوینیک در آتش سوخت,

الیاس یزدانی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رازوجرگلان در گفت و گو با عصر اترک اظهارکرد:  ظهر روز گذشته بنابر گزارشات مردمی آتش سوزی در منطقه قرق گوینیک محدوده روستای آنابای رازوجرگلان دریافت شد و تیم واکنش سریع اداره منابع طبیعی شهرستان به محل عزیمت اعزام شدند.

یزدانی افزود : پس از سه ساعت حریق کاملا مهار شده و علت آن نیز سهل انگاری گردشگران در مهار آتش اعلام شد.

وی  میزان مراتعی که طعمه حریق شد را 11 هکتار از مراتع بکر و مناطق جنگلی شهرستان عنوان کرد و گفت: در این حریق تعداد زیادی درخت و درختچه و بوته های مرتعی یا آسیب دیده و یا کاملا سوخته اند.

یزدانی ضمن قدردانی از کسانی که در اطفا حریق کمک و مساعدت داشتند، افزود : همشهریان در هنگام استفاده از تفرجگاه های شهرستان در صورت امکان نسبت به افروختن آتش در مراتع جلوگیری کرده و یا در صورت لزوم برای افروختن آتش از مهار کامل آن اطمینان حاصل کنند تا شاهد چنین اتفاقات ناگوار در طبیعت نباشیم .

وی متذکر شد : با عاملان حریق در اراضی ملی چه عمدی و چه سهوی بر اساس قانون حفاظت و بهره برداری  برخورد شده و پیگرد قانونی دارد.

گفتنی است منطقه قرق گوینیک دارای ۱۲۱ هکتار مرتع است .

خبرنگار: رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک