شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ساعت ۱۴:۱۷
فرماندار مانه و سملقان:

کاستی های موجود در مانه و سملقان به دلیل ضعف زیرساختها است

فرماندار مانه و سملقان با اشاره به اینکه این شهرستان از لحاظ امکانات خدادادی و نیروی انسانی و بالقوه غنی بوده و چیزی کم ندارد، گفت: کاستی های موجود در شهرستان به دلیل ضعف در زیرساختها است.
کاستی های موجود در مانه و سملقان به دلیل ضعف زیرساختها است,

به گزارش عصراترک از شهرستان مانه و سملقان، محمودرضا معموری فرماندار مانه و سملقان در همایش رونمایی از پذیره نویسی سهام شرکت توسعه و عمران شهرستان مانه و سملقان با اشاره به اینکه این شهرستان از لحاظ امکانات خدادادی و نیروی انسانی و بالقوه غنی بوده و چیزی کم ندارد، گفت: کاستی های موجود در شهرستان به دلیل ضعف زیرساختها است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه شهرستان از جمله عبور زائران مشهد مقدس و مسافران شمال، وجود مرز با کشور همسایه، استقرار جغرافیایی به عنوان شهرستان ورودی از شمال به استان، خاطرنشان کرد: این موارد گوشه ای از استعداد های خوبی است که هیچ وقت اجازه نمی دهد ما برای شهرستان مانه و سملقان از لفظ محروم استفاده کنیم.

فرماندار مانه و سملقان با بیان اینکه این شهرستان در زمینه تولیدات کشاورزی و باغی رتبه اول استان را دارد، تصریح کرد: تاکنون 60 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده در حالی که نیاز شهرستان 20 هزار تن بوده و باید بقیه صادر شود.

مقام ارشد دولت در مانه و سملقان با اشاره به وجود مناطق گردشگری بکر در شهرستان که تاکنون با کمترین هزینه در دسترس بوده است، گفت: با توجه به ظرفیت عبور زائرین و مسافرین از مانه و سملقان، متاسفانه تاکنون هیچ برداشتی از جاذبه های گردشگری شهرستان انجام نشده است.

معموری در پایان گفت: باید زمینه فعالیت تعاونی ها در شهرستان فراهم شود تا ظرفیت های بالقوه شهرستان به بالفعل تبدیل شود.

حسن نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی  نیز در همایش رونمایی از پذیره نویسی سهام شرکت توسعه و عمران شهرستان مانه و سملقان، ضمن گرامیداشت هفته تعاون، گفت: امروز نگاه به تعاون یک نگاه اقتصادی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تشکیل تعاونی توسعه و عمران، نیازمند مشارکت مردم، مسئولین و سرمایه گذاران است ادامه داد: امیدواریم با الگو قرار دادن این تعاونی راه برون رفت از شرایط سخت اقتصادی را تجربه کنیم.

نوری با اشاره به افرادی که با هدف سود بردن شخصی از تعاونی ها، باعث می شوند امید مردم به سرمایه گذاری مادی، معنوی و فکری کم بشود، خاطرنشان کرد: اینگونه تعاونی ها نیازمند افراد دلسوزی هستند که منافع جمع را به منافع شخصی خود ترجیح می دهند.

وی تاکید کرد: حمایت از تعاونی ها باید جزو اولویت های کاری فرمانداران شهرستان ها قرار بگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: تعاونی تولید پوشاک شهرستان راز و جرگلان جزو نمونه های موفق تعاونی های استان به شمار می رود که توانسته با ارائه طرح جامع، حدود یک میلیارد تسهیلات دریافت کرده و کار خود را شروع کند.

نوری در انتها با اشاره لزوم همکاری و حمایت دستگاه های دولتی و بانک ها، گفت: در شکل گیری این موضوع در تلاش هستیم تا خلاقیت و نوآوری را در دل تعاونی ها شکل بدهیم.

انتهای پیام / محمـدرضا قاسمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک