شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ساعت ۱۴:۲۷

تجهیز ۶کلاس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی خراسان شمالی

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از تجهیز 6کلاس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی استان خبر داد.
تجهیز 6کلاس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی خراسان شمالی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، خطیب زاده، سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: 250میلیون تومان اعتبار برای تجهیز این مدارس در شهرستان ها هزینه شده است.

به گفته وی کم تحرکی در بین دانش آموزان دختر از مهمترین عواملی راه اندازی کلاس تربیت بدنی در مدارس کشور است.

خطیب زاده یکی از اولویت های حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش را توجه به فعالیت ورزشی دختران عنوان کرد  و سواد حرکتی را از مقوله های جدیدی دانست که در حوزه تربیت بدنی و سلامت به آن پرداخته می شود .

وی با بیان اینکه سواد حرکتی در بین 4 سواد الفبایی،موسیقایی، عددی و سواد حرکتی تفاوت چشمگیری دارد، گفت: دانش آموز اگر بعد از یازده سالگی مهارت بنیادین حرکتی را نیاموزد فراگیری آن در بزرگسالی امکان پذیر نخواهد بود.

وی به اهمیت تحرک و پرداختن به این مساله خصوصا در بین دانش آموزان دختر اشاره و اظهار داشت: رویکرد جدید وزارتخانه در سازه های جدید مدارس پیش بینی کلاس تربیت بدنی است تا با تجهیز آن دانش آموزان حرکات پایه را انجام دهند.

به گفته وی با تجهیز 6کلاس تربیت بدنی یک هزار متر مربع فضای آموزشی استاندارد و امکاناتی  نظیر نردبان صعودی،چابکی و معلق،نردبان معلق،طناب،دیواره سنگ نوردی و تخته اضافه شده است.

خطیب زاده خاطر نشان کرد،سهم استان 3مدرسه بوده اما با توجه به مدیریت منابع برای 6مدرسه امکانات فراهم شده است و شهرستان های بجنورد،اسفراین،فاروج،مانه و سملقان مشمول این طرح هستند.

خطیب زاده به آموزش معلمان تربیت بدنی در مدارس اشاره و افزود: در این راستا سال گذشته 1500آموزگار پایه آمورش دیدند تا با فعالیت ورزشی و نحوه فعالیت ورزشی آشنا شوند.

وی به نقش وافر معلم تربیت بدنی در الگوپذیری تربیت بدنی دانش آموزان پرداخت و افزود،از نظر علمی مشارکت معلمان در فعالیت ورزشی نقش مهمی در الگو سازی داشته است.

خطیب زاده به درخشش آموزگاران پایه در مسابقات کشوری اشاره و افزود،کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات کشوری توسط آموزگاران پایه همواره قابل توجه است.

وی پتانسل دانش آموزان دختر و کسب عنوان در رقابت های کشوری را از مهم ترین عواملی دانست که زمینه  را برای فعالیت بیشتر و کار بیشتر در این حوزه فراهم می آورد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک