جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ساعت ۲۰:۳۳
اکبری اعلام کرد:

۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب برای خراسان شمالی در دور دوم سفر رئیس جمهور/تعیین تکلیف فاز ۲ پتروشیمی خراسان در ۲۳ تیر ماه

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس اعلام کرد: هیات دولت اختصاص 16 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و بانکی برای اجرای پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در خراسان شمالی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان را مصوب کردند.
16 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب برای خراسان شمالی در دور دوم سفر رئیس جمهور/تعیین تکلیف فاز 2 پتروشیمی خراسان در 23 تیر ماه,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، علی اکبری، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس در نشست خبری با اصحاب رسانه استان درباره سفر دور دوم هیات دولت به خراسان شمالی در 23 تیر ماه جاری اظهار کرد: سفر دور دوم هیات دولت به استان یک روزه و در تاریخ 23 تیر ماه جاری خواهد بود و دیدار مردمی رئیس جمهور در شهر شیروان انجام می شود.

اکبری درباره مصوبات این سفر نیز عنوان کرد: مسئولان استان و نمایندگان مردم استان در مجلس به منظور این سفر پیش رو، نشست هایی را با روسای نهاد ریاست جمهوری، وزرا، بانک ها و سرمایه گذاران در دو زمینه عمرانی و سرمایه گذاری داشته اند.

وی اعلام کرد: نتیجه این نشست ها آن شد که هیات دولت مصوب کرد تا به مبلغ هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی مصوب شده اختصاص داده شود و بانک ها نیز تا 15 هزار میلیارد تومان، تامین مالی برای پروژه های سرمایه گذاری در بخش های صنعت، کشاورزی، کاوش های معدنی، ایجاد نواحی صنعتی، تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی را در استان متعهد شوند و اختصاص دهند.

وی در ادامه درباره پروژه های مصوب عمرانی از دور دوم سفر رئیس جمهور به استان نیز اظهار کرد: پروژه های عمرانی مصوب دور دوم سفر رئیس جمهور به استان علاوه بر اینکه پروژه های جدید عمرانی را شامل می شود همچنین مشمول تکمیل پروژه های ناتمام از سفر اول رئیس جمهور نیز می شود.

به گفته اکبری، تجهیز بیمارستان بنت الهدی، تجهیز مرکز قلب بیمارستان امام حسن، تجهیز مرکز دندانپزشکی بیمارستان امام حسن در بجنورد، تکمیل جاده بجنورد-گلستان و تکمیل جاده میامی-جاجرم-سنخواست-بجنورد از جمله این پروژه های عمرانی مصوب برای استان هستند.

وی همچنین افزود: تکمیل سالن ورزشگاه شش هزار نفری بجنورد، ساخت سالن ورزشی مسقف در شهرستان راز و جرگلان، تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای بجنورد و آشخانه و تکمیل شبکه ریلی نقاب-اسفراین-بجنورد نیز از دیگر این پروژه های عمرانی مصوب هستند.

وی درباره پروژه هایی که سرمایه گذاران می توانند برای سرمایه گذاری در آنها قدم جلو بگذارند نیز اعلام کرد: توسعه معادن بوکسیت در شهرستان جاجرم و ساخت گلخانه به مساحت 110 هکتار در سطح استان از جمله پروژه های معرفی شده به سرمایه گذاران بوده اند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس درباره فاز دوم پتروشیمی خراسان نیز بیان کرد: درباره این موضوع اخیرا دو جلسه با حضور سهامداران همچنین مسئولان ذی ربط از هیات دولت برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: سهامداران این مجتمع صنعتی در جلسه اول از عمل نکردن به تعهدات خود درباره راه اندازی فاز دوم پتروشیمی خراسان طفره رفتند که در این جلسه واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور از آنان انتقاد کرد.

وی افزود: در جلسه دوم، پیشنهادات در زمینه راه اندازی فاز دوم مجتمع پتروشیمی خراسان ( خط تولید اوره آمونیاک) مطرح شد.

اکبری اعلام کرد: موضوع و راهکارها برای راه اندازی این خط تولیدی در این مجتمع صنعتی به اطلاع رئیس جمهور رسیده است که حال منتظر سفر ایشان در 23 تیر ماه جاری و تعیین تکلیف این پروژه هستیم تا ایشان مصوبه نهایی برای این خط تولیدی را اعلام کنند.

وی همچنین درباره اجرای پروژه عمرانی خط ریلی گرگان-بجنورد-مشهد نیز اعلام کرد: مسئله تحریم سد راه آغاز اجرای این پروژه شده است درحالیکه فاینانسورهای این پروژه پای کار اجرای این پروژه هستند.

وی گفت: این پروژه در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان مطرح خواهد شد تا این پروژه در این سفر تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس در خاتمه تصریح کرد: منابع مالی از این سفر برای پروژه های مصوب به استان اختصاص داده می شود یک ساله خواهد بود و درصورتیکه اختصاص اعتبارات یکساله انجام نشود، دین آن بر گردن دولت خواهد بود.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک