شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۳۱ - ساعت ۱۳:۴۰
امام جمعه آشخانه در خطبه های نماز جمعه، گفت:

دیروز آمریکاییها صدای مرگ بر آمریکا را واضح شنیدند / مرزهای جمهوری اسلامی، خط قرمز ماست

امام جمعه آشخانه با اشاره به ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی سپاه گفت: قطعاً با این اقدام جمهوری اسلامی، آمریکا صدای مرگ بر آمریکا را واضح شنیده است و اگر خطا کند، جمهوری اسلامی ایران پایان کار را مقتدرانه رقم خواهد زد.

به گزارش عصراترک، حجت الاسلام احمدزاده امام جمعه آشخانه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران و ایرج رستمی یار وفادار چمران که افتخار خطه مانه و سملقان است، گفت: عشق شهید چمران به سردار ایرج رستمی باعث شد که او نیز بلافاصله پس از شنیدن خبر شهادت سردار رستمی برای بررسی به منطقه دهلاویه برود و در همان جا به فیض شهادت نائل بیاید.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اولین آسیب اجتماعی کشور تعیین گردیده است، خسارت های وارد شده از سوی این پدیده شوم به مردم و کشور را اینگونه برشمرد:

  1. علت و پایه بسیاری از جرایم و بزهکاری های اجتماعی نظیر همسر آزاری، طلاق، کودک آزاری، قتل، نزاع، جرایم منکاتی و جرائم مالی، اعتیاد است.
  2. سالیانه چندین هزار میلیارد تومان خسارت های اقتصادی به بودجه عمومی کشور اعم از هزینه های فرد مصرف کننده مواد و هزینه های جامعه و نیروی کار از دست رفته، هزینه های دولت در ابعاد نظامی، انتظامی، قضایی، پیشگیری و درمانی تحمیل می شود.
  3.  شکل گیری باورهای غلط نظیر مصرف مواد برای رهایی از استرس، اضطراب کسب نشاط و لذت کاذب، پرکردن اوقات فراغت، افزایش کارایی و رفع خستگی ، شب بیداری و نیز رفع بیماری های جسمی از خسارت های فرهنگی این پدیده است.

وی در ادامه افزود: این پدیده شوم خسارت های سیاسی و امنیتی نیز برای جامعه به دنبال دارد.

احمدزاده با اشاره به سرنگون کردن پهپاد جاسوسی آمریکا توسط پدافند هوایی سپاه که سحرگاه روز گذشته قصد تعرض به حریم ایران را داشته است، تصریح کرد: این روش و منش و قاعده ملت ایران در برخورد با دشمنان است و این اقدام سپاه بیانگر این پیام است که  مدافعان مرزهای میهن اسلامی ایران در مقابل تعرض هر بیگانه ای به این سرزمین عکس العمل ها و واکنش های قاطع و تمام کننده خواهند داشت.

امام جمعه آشخانه تاکید کرد: مرزهای جمهوری اسلامی خط قرمز ماست و هر دشمنی که به این مرزها تعرض کند برنخواهد گشت.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بنای جنگ ندارد اما برای جنگ کاملا آماده است، تصریح کرد: پاسخ دیروز جمهوری اسلامی این پیام را به متجاوزان حاضر در منطقه از جمله آمریکا مخابره کرد که دست از پا خطا نکنند، چرا که تنها راه ایمن بودن دشمنان جمهوری اسلامی، احترام به تمامیت ارضی، امنیت ملی و منافع حیاتی ملت بزرگ ایران است.

احمدزاده با تأکید بر اینکه نباید به دشمن فرصت عرض اندام را داد، افزود: برتری ایران در دفاع از حقوق قانونی خود درسی برای متجاوزانی شد که از این پس مراقب تحرکات خود در منطقه باشند.

وی ادامه داد: این واکنش به موقع و سریع ایران این پیام محکم را بار دیگر به آمریکا مخابره می کند که باوجود اینکه ایران هرگز آغاز کننده درگیری نظامی نخواهد بود اما از منافع و حریم سرزمینی خود قاطعانه حراست خواهد کرد.

امام جمعه آشخانه گفت: سرعت عمل پدافند هوایی کشورمان در سرنگونی پهپاد آمریکایی ثابت کرد که نیروهای مسلح ما در حراست از حریم هوایی کشور کاملا هوشیار بوده و به محض ورود چندثانیه ای این پهپاد فوق پیشرفته و گران قیمت به حریم ایران، متجاوز را ساقط کرده اند.

وی با اشاره به ویژگی های منحصربه فرد این پهپاد، که توانایی پرواز در ارتفاع بالا را داشته و از نظر طراحان آن آسیب پذیری ندارد، گفت: قیمت این پهپاد 200 میلیون دلاری که تاکنون فقط دو نمونه از آن ساخته شده است با 10 جنگنده اف شانزده، برابری می کند.

امام جمعه آشخانه ادامه داد: قطعا با اقدام دیروز جمهوری اسلامی، آمریکا صدای مرگ بر آمریکا را واضح شنیده است و اگر خطا کند، جمهوری اسلامی ایران پایان کار را مقتدرانه رقم خواهد زد.

احمدزاده در پایان با اشاره به چالش چهل ساله بین ایران اسلامی و آمریکا که همیشه آمریکا مغلوب بوده است، گفت: امروز ترامپ و تندروهای کاخ سفید پیام محکمی را فقط از بخش بسیار کوچکی از توان عظیم دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سرنگونی این پهپاد پیشرفته متجاوز دریافت کردند و اگر باز هم حرکتی بکنند باید منتظر سیلی های بعدی جمهوری اسلامی باشند.

 

انتهای پیام / محمـدرضا قاسمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک