شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ساعت ۷:۳۴

انتخابات شورایاری‌ها برای نخستین بار مکانیزه برگزار می‌شود

عضو شورای شهر تهران از برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به صورت مکانیزه خبر داد و گفت:‌نظارت بر انتخابات به عهده شورای شهر است.
انتخابات شورایاری‌ها برای نخستین بار مکانیزه برگزار می‌شود,

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، احمد مسجدجامعی در جلسه شورای شهر امروز در ارتباط با جزئیات اساسنامه آئین‌نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها،‌اظهار داشت: متن آئین‌نامه با کمک 7 نفر از اعضای شورای شهر تهیه شده و 4 تفاوت اصلی با آئین‌نامه قبلی دارد. 

وی افزود: انتخابات شورایاری‌ها امسال برای نخستین بار ثبت‌نام و حتی رأی گیری آن مکانیزه است و این مسئله احتمال تقلب و سوء استفاده را به حداقل می‌رساند و تجربه جدید و خوبی برای این شیوه از انتخابات است. 

مسجد جامعی با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات با شیوه مکانیزه آسان‌تر خواهد بود گفت:‌امسال این آئین‌نامه انتخابات را در بخش نظارت به دو قسمت تقسیم کردیم، قسمت نخست بخش اجرایی و قسمت دوم بخش نظارت است که قسمت اجرایی به عهده شهرداری و نظارت به عهده شورا با همکاری معتمدین محلی است. 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها لایه به لایه خواهد بود، گفت:‌نظارت کلان به عهده تک تک اعضای شورا است و به ازای هر عضو شورا در 22 منطقه نظارت دارند البته دو منطقه که سطح کمتری دارد با هم ادغام خواهد شد.

وی بیان داشت: ما با نظارت کشور در سال‌های گذشته به صورتی عدم همسویی  داشتیم ولی امسال وزارت کشور در انتخابات همکاری خواهد داشت و این همکاری در زمینه شیوه‌های مکانیزه و حتی صندوق‌ها است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک